Dagens låt:

söndag 6 juni 2010

Back among the living...

Hej hopp mår faktiskt lite okej idag. Har haft en mördarhosta a´la lungcancer patient trots att jag aldrig varit rökare. Hostade hela nätterna tills jag slog knut på lungorna och tårarna sprutade. Men så fredags fick jag någon form av superduper medicin utskriven för idag hostar inte ens en tredjedel av vad jag gjorde igår. Ja, så har jag ju fått sova i natt också vilket bidrar rejält till ny energi och ork. Så nu är jag på väg ut ur sjukdomsdvalan.
Gratteligrattis till mig också som nu officiellt har SOMMARLOV!!! Alla uppgifter är inlämnade och klara och nu är jag helt och fullt ”vicka på tårna ledig” ända tills terminen drar igång i höst igen. Shit vilket lyx! Ganska underlig känsla att vakna på morgonen och inte ha en massa högskolearbeten som ska betas av. Barnen får sommarlov om ca 1,5 vecka så till dess finns dessutom massor av EGENTID. Wow, det var inte igår… Nu har jag ju varit i farten och haft fullt upp så pass länge att det nog kommer att ta ett bra tag innan jag kan slappna av helt och fullt. Har redan börjat läsa en av de skönlitterära böckerna som är till höstens kurs, men skönlitteratur, det är att slappna av, åtminstone i min värld ;) Plockade i ordning på den inglasade altanen igår också, så nu är den helt i ordning för mina lässtunder *njuter bara av tanken*
Nu väntar jag på att bli helt frisk också så att jag kan börja med mina morgonsimturer i sjön. Gjorde det i slutet av förra sommaren och DET mina vänner var verkligen terapi för både kropp och själ. Att tidigt på morgonen simma längder i sjön, det är helt stilla, det enda som hörs är fågelkvitter och man glider fram genom vattnet och bara existerar där och då. Motionen får man på köpet och vaknar och blir pigg för resten av dagen det ingår det med. Direkt efteråt blir det en god kopp te (som jag satt igång i bryggaren innan simturen) inlindad i badrocken på altanen tillsammans med morgontidningen. Kan man börja en sommardag på ett bättre sätt? Skulle inte tro det va?! Min kära lilla mor var den som inspirerade mig till detta, för hon gör det alltid när hon är här på sommaren. Har man 15 meter från ytterdörren ner till sjön så ska man väl utnyttja det också!
SOMMARLOV!!! I feel like ten years old :)

Dagens låt: Anita Hegerland; Mitt sommarlov http://www.youtube.com/watch?v=3XQenCCjkgE

Inga kommentarer: