Dagens låt:

måndag 7 juni 2010

YABBADABBADOO!!!

Ledig *tjalala* jag är ledig *tja lalalalala*

Min mattelärare hade mailat mig 23.30 igår för att meddela att min sista inlämningsuppgift var godkänd (man kunde bara få IG eller G på den, en fältstudie) och att mina slutbetyg blev G på matematikdelen (mitt eget matematiska kunnande) och VG på didaktik delen (dvs. hur man lär ut och tänker pedagogiskt). Det tål att sägas igen; jag är SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ stolt över mitt G på matematikdelen!!! Så, nu är jag verkligen helt superduper ledig. Wow måste nypa mig själv lite nu och då för att förstå det.
Idag har jag agerat ”sjuktransport” åt en vän som inte får köra bil just nu på grund av misstänkt EP anfall. Vi var till den stora staden 5 mil bort där hon ville köpa blommor till trädgården. Själv passade jag på att inhandla avslutningsblommorna till alla lärare (5 st). Ja, det är Sessans fröken och sen deras extrafröken som de har på torsdagar och deras assistent som arbetar med en av eleverna i klassen, men som även hjälper de andra vid behov. Sen är det en blomma var till Klokers klassföreståndare. Fina blommor blev det och nu ska jag bara klura ut hur jag ska lyckas hålla dem levande tills nästa vecka och skolavslutning…
Min konstkurs har gett resultat och istället för att köpa färdiggjorda kort till blommorna så har jag nu köpt Scrapbook material och ska tillverka egna *ching – ching* Ser de allt för dj—liga ut kan jag ju alltid säga att de små barnen var med på ett hörn :)

Just nu är Butter med mormor och kollar upp handen. De ska kolla att den verkligen läkt rätt, för annars måste de operera. Vi håller tummarna *håller, håller, håller*

Imorgon har Sessan Triathlon (ja, Kloker med) och det behövs nog hållas en och annan tumme där med. När hon var hos en kompis och cyklade i helgen så hade kompisen gjort konster på sin cykel och suttit ”damsadel” med resultat att hon ramlade baklänges och slog sig. Efter det så har Sessan blivit livrädd för att ramla och slå sig när hon cyklar och vill helst inte cykla alls. Vi har försökt att få henne att förstå att det av ju kompisen som ramlade och om man sitter på cykeln som man ska och cyklar vanligt så är chansen inte så stor att man ramlar. Men, än så länge är det ingen modig cykling som presteras. Ja, ja, både jag och mannen kommer att finnas där som stöd imorgon så det går nog bra.
Nej, nu ska jag ut och plantera lite blomster som jag investerade i åt mig själv :)

Dagens låt: Lulu and the Luwers; Shout http://www.youtube.com/watch?v=IAbbXbZKph0

Inga kommentarer: