Dagens låt:

lördag 19 juni 2010

Barn, dessa underbara barn :)

Lillprins är överlycklig över att slippa gå på dagis, men ordet ”sommarlov” innefattar absolut INTE sovmorgon för hans del. Typ 06 tycker han är en okej tid att börja dagen på… Mamman som är ganska nöjd med att ha rätt stora barn (3 och 5) kan ändå halvslumra i soffan fram tills 8 – tiden. Men så nu på morgonen finner hon detta på flera ställen i huset:
Dags att börja leka ”Gömma saxar” igen med andra ord. Lillprins KAN nu klippa, men VAD han klipper på är väldigt osäkert. Det kan lika gärna vara ett papper som snoddarna på min jacka eller sladdarna bakom tv:n. Been there, done that, got the T- shirt! Blir till att slumra i soffan med halvöppet öga framöver :)

Sjön fick sitt första besök av småbuset häromdagen + sessans bästis. Ja, mamman var också i och vände men konstaterade snabbt att det fattas så där en 6-7 grader innan det är ”okej” för hennes del. Filosofen däremot han bara kastade sig i utan reaktion, låg i över en timme och konstaterade sen att han var nog hungrig. Jaha, svarade mamman och hur vet du det? Jo, svarade Filosofen, för mina tänder liksom biter hela tiden… Ja, det är ju också en tolkning av att ”hacka tänder” :) När Trötter ville ha ett resultat av honom i en fotbollsmatch och frågade Filosofen om ”vad det blir i denna match” så svarade han klockrent: Mål!
Lillprins han kan han med. När pappan sade åt de tre små häromdagen att de fick allt sitta på golvet och inte i soffan om de skulle äta frukost framför tv:n så svarade lillprins: Men det gäller inte mig, för jag förstår inte! Ja, skratta får man ofta göra med huset fullt av barn!

Denna fina Ulrica Hydman Vallien (som är min absoluta favorit konstnär) vas och vin fick jag av min kära lilla mamma för att jag fixat studierna så bra denna termin. Fick förresten VG på samtliga moment på Konst kursen !?! Trodde från början att jag kanske skulle ta mig i mål med knappt G men tji fick jag :)
Har belönat mig själv med att beställa några ”gå hemma i” klänningar i skönt material nu till sommaren. Perfekt att bara dra över huvudet efter morgonens simtur och sen är man redo för dagen. Country living ni vet ;)

Sessan är nu hos sin pappa i Norge i 2 veckor, Butter är på Gotland och mannen är på Kolmården med jobbet hela helgen så det är lite manfall här hemma. Tyvärr är inte vädret på sitt bästa humör, men det kommer på måndag har jag sett. Alltid något!

Ett grattis till Kronprinsessan och Daniel som har dagen D idag :)
Dagens låt: Andy Stochansky; Shine http://www.youtube.com/watch?v=-7gmGJlh7QY

Inga kommentarer: