Dagens låt:

tisdag 8 juni 2010

Hon e en clown - aha...

Ja, jag ser i vilket fall som helst ut som en sådan. Mina förkylningsblåsor som alltid gör entré vid eländiga infektioner i min kropp är nu här igen och de sätter sig alltid på näsan. Kanske kan det bero på att jag snutit mig 2000 ggr på tre dagar och retat upp huden på den stackars näsan så att den nu ger igen med blåsor. Om det bara var tre små blåsor så vore det väl en sak, men det är tre stora blåsor som gör näsan ännu mer irriterad och då sväller den upp och blir illröd, därav epitetet clown! Supercharmigt - NOT! Den går ju liksom inte att dölja heller... Gillar dessutom inte clowner, jag tycker att de är jätteläskiga!
Transportföretag är och förblir ett mysterium i min värld. Jag har för flera veckor sedan beställt 2 stycken åk- fordon till småkillarna och dessa skulle levereras hem till dörren. Jag lämnade både mobil och hemnummer för avisering om när leveransen skulle ske. Veckor har gått och ingen leverans, så jag ringer upp företaget där jag köpte fordonen. Då berättar hon i kundtjänst att det var ju lustigt att jag ringde just idag för det hade speditionsbolaget också gjort. De hade varit hem till mig och skulle lämna mina fordon, men jag var inte hemma!

Nähä!? Är meningen att man ska sitta hemma från det man gjort sin order tills man fått den? Vad har hänt med ”vi ringer och talar om att vi tänker komma”? *suck* Dessutom visste inte hon i kundtjänst vilket speditionsbolag det var och hon hade lämnat ut något gammalt mobilnummer till mig som hon hittat på Eniro. *supersuck* Har nu tillbringat förmiddagen med att hitta på Speditionsbolaget och fått fatt på min order och den är i skrivande stund på väg hit. Givetvis hade de fått helt fel telefonnummer, men det var ju ”bra att jag ringde så de inte behövde skicka tillbaks grejerna”. Ja, vad ska man säga?! Trodde att tekniken hade fixat allt detta och att det liksom bara var att trycka på knappen i datorn där det står ”Bekräfta order” så löser sig allting, men tydligen inte. Den rättande länken människan behövs tydligen fortfarande.
Sessan fixade dagens Triathlon med glans vill jag bara meddela också. Cyklingen gick hur bra som helst.

Dagens låt: Makalösa Manicken http://www.youtube.com/watch?v=Hccf-8BYaDg

Inga kommentarer: