Dagens låt:

måndag 21 juni 2010

Skor och diskriminering

Idag hade jag skoinköp på schemat. Har nu luffat runt i mina ”vår/höst skor” och de börjar kännas lite instängda i sommarvärmen. Orkade inte ta mig speciellt lång heller så det fick bli den lilla staden 1,5 mil bort, ville ju hem fort och ta vara på solen :)

Denna lilla stad har faktiskt hela 2 stycken skoaffärer!? Fast en av dem har precis konkat och håller på med utförsäljning, den undvek jag då utförsäljningen pågått ett tag. Således fick det bli den gamla hederliga varianten från 1939! Saken är den att den är faktiskt helt okej och har ett rejält utbud för alla åldrar. Efter lite provande så kom jag fram till att jag gillade vissa skor bättre än andra, inget konstigt med det men… jag gillade dem för att de var B E K V Ä M A *skräck* Inser nu att det är verkligen sant att jag fyller 40 år om ca en månad. Kom dessutom därifrån med 3 par, 1 par Ecco och 2 par Rieker, var det förresten 50 jag fyllde?!

Nej då, de var faktiskt riktigt snygga och moderna också och det vet ju alla att Ecco är ju inte ”gubb- Ecco” längre, utan ett Ecco i tiden och jag ska bära mina skor med stolthet (och hånle åt alla som köpt obekväma skor att stappla runt i). Mina är verkligen som att ha tofflor på sig, men ser skitsnygga ut!
Något som störde mig rejält (förutom priset) när jag stod i kassan och betalade var att personalen var snorkig och otrevlig. Ja, inte mot mig men mot en farbror som helt klart hade någon form av förståndshandikapp och som bad om att få hjälp med att hitta ett par sandaler i storlek 44. Expediten blängde på honom men svarade inte ens fast han upprepade sin fråga 2 ggr. Till slut svarade JAG att han skulle nog få hjälp så snart de var klara med mig. Men när jag är på väg ner för trappan så hör jag hur expediten går fram till en annan kund och frågar om hon behöver hjälp. Vilken IDIOT!!! Om jag inte hade gillat mina skor så mycket och varit så i akut behov av dem så hade jag lämnat tillbaks dem direkt och talat om att i denna butik tänker jag då aldrig handla igen. Och från och med nu så får det bli så, eftersom jag tycker att det är SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ diskriminerande. När jag passerade med bilen några minuter senare så hade mannen fått hjälp av en annan expedit, så han fick nog sina sandaler trots allt till slut.
Annars flyter allt på som vanligt här. Vi har snickaren här som bygger garderob på övervåningen och tilläggsisolerar på kattvindarna. Senare i sommar ska han också byta den sista panelen på baksidan så ute renoveringen blir helt färdig.

Dagens bästa är att Bigarråerna nu har landat i butikerna, så där härligt mörkröda och söta. En riktig favvis i min värld, perfekt ute på altanen med en bra bok.
Dagens låt: Ann- Christine Bärnsten; Ska vi plocka körsbär i min trädgård http://www.youtube.com/watch?v=gVSKKsQ_xzw

4 kommentarer:

Nina sa...

Hade det på känn, att det var dags snart! Vilket datum??:)

Cilla sa...

Datumet är 10 + 6 + 2 + 1 + 4 + 3 :)

Nina sa...

Mattefreak!!!

Cilla sa...

*ler* Hade ju kunnat ta det i basen fyra och då hade det blivit
62:a :)