Dagens låt:

söndag 19 september 2010

Allt på en gång minsann!

Datahaveri från min gamla trotjänare. Jag har suckat, svurit och gormat över den apparaten förut och hotat med inköp av ny. Det börjar luta åt att införliva hoten till realitet. Har ett examensarbete att skriva nästa vår, det gör man bara inte på en dator som "lever sitt eget liv" och emellanåt väljer att inte leva alls...
Kanske blir det veckans torsdagsaktivitet tillsammans med mannen?

Just nu får jag hålla tillgodo med min Laptop, som visserligen är bra, men jag föredrar verkligen att arbeta med stationära datorer. Sen har jag ju MASSOR av saker i min andra dator som jag inte har i denna och information som jag inte kommer åt. Det som känns absolut jobbigast är att jag kommer inte åt min mail :(((( Snacka om att vi blir handikappade av tekniksamhället :)

Imorgon och på tisdag har jag 2 heldagar på högskolan. Känns helt okej, men man blir lite bortskämd med att läsa på distans, man kan göra tusen saker samtidigt, behöver inte se intresserad ut, man kan måla naglarna och hänga tvätt samtidigt som man lyssnar till en föreläsning. Fast det ska bli kul att se alla IRL och se om den bild man målat upp stämmer. Vissa har jag träffat förut, men många är nya.

Vår andra bil börjar också sjunga på den där versen som man inte vill att bilar sjunger på! Eftersom vi bor på landet så är vi beroende av 2 bilar och funkar bara en så kraschar hela det logistiska systemet här hemma. Det blir lamsalget!!! Just nu är det någon plåt som har lossnat under bilen och hänger halvt ner i backen. Som tur var lämnade farfar sin bil här när de for till fjällen, så jag har kunnat använda den. Ska aldrig mer gnälla på en Toyota, den räddade helt klart dessa dagar för min del när vår SKIT SAAB inte ville vara med och leka.

Butter hade en liten fest här i helgen med 8 kompisar, både tjejer och killar. Ja, det var en del alkohol inblandad men oj vilka toppenungdomar!!! De spelade gitarr och sjöng, spelade kort, sjöng Singstar och gjorde annat och när jag kom upp morgonen efter så såg huset ut som vanligt så när som på en och annan Cider eller Öl flaska. Inga chips i soffan eller utspilld alkohol på mattorna. De tackade artigt allihop innan de åkte hem också på eftermiddagen dagen därpå. Då skulle de allihop iväg och bada på äventyrsbadet med ena killens småbröder som är tvillingar och har Autism. Vilket härligt gäng eller hur?!
Det är samma gäng som ska åka på gemensam studentresa utomlands alldeles innan de tar studenten i vår. Butter har önskat sig resan i studentpresent och vad är väl bättre än att kunna ge en upplevelse och med detta gäng känner jag mig jätte trygg att skicka iväg honom!

Senare i eftermiddag / kväll kommer mannen och småpojkarna hem. Jag har läääääängtat! Inte för att de varit borta särskilt länge, men oj vad tomt det blir när de inte är här... Min mamma kommer också hem idag efter en veckas spa vistelse i Polen.
Alla bara flänger och far, bara jag sitter här med rumpan bar... *ler* Nejdå, jag har fått mycket gjort dessa dagar så jag ska inte klaga!

Dagens låt: Alicia Keys ; Empire state of mind (part II) Broken down http://www.youtube.com/watch?v=lQxVLqEHGUQ

Inga kommentarer: