Dagens låt:

söndag 26 september 2010

Det tuffar på :)

Ja, i helgen är Kloker ute på nattvandring. De ska gå mitt i skogen, mitt i ingenstans, i flera timmar i kolmörkret och navigera efter reflexer med hjälp av en ficklampa. Man går i små grupper. De som är över 17 år får gå en bana och navigera med hjälp av bara GPS. Skitkul och spännande tycker jag att det låter! Vi får väl se vad Kloker säger när hon kommer hem. Hon har nu i vilket fall som helst hittat ett forum med ungdomar där hon trivs som fisken i vattnet och där hon får göra massor av aktiviteter som hon tycker är superkul och utmanande. Vi håller alla tummar och tår som går för att detta håller hela vägen och att hon äntligen får blomma ut till fullo.

Butter har haft ”film- weekend” med samma gäng som var här förra helgen, så honom har jag inte sett till alls sedan i torsdags :)

Trötter den stackaren har haft ”plugg- weekend” och jobbat på för fullt med sitt UF företag. Inte lite som ska fixas med det inte…

Själv har jag haft en ovanligt lugn helg. Eftersom min ”praktik” börjar nästa vecka så är det mindre att göra mot själva högskolan. Mina kurskamrater är nippriga som attan en del, men för mig är ju detta bara som vilken annan dag som helst och jag tycker bara att det ska bli skitkul! Jag kommer att få ganska så fria händer att göra egna upplägg och tänk vad mycket kul man kan göra i en förskoleklass!!! Jag har tusen och åter tusen idéer, så det får nog bli till att lägga upp ett tema arbete dessa 10 veckor jag ska vara där. Extra intressant blir det för att klassen innehåller flera andraspråkselever också :)

Borde egentligen ha tagit tag i mina 20 h ”inför Ex arbetet” som ska vara inlämnade den 15 oktober, men DET är allt annat än enkelt när man är själv med de tre små. Det får nog bli andra dagar som läggs på det.

Skickade iväg ett STORT (9 kilo) paket till vår lilla E i Lettland i torsdags. Hon fyller nämligen år på onsdag, så självklart var vi tvungna att uppmärksamma det. Paketet innehöll Dunjacka, täckbyxor och vinterskor, tröjor, strumpor och andra kläder samt självklart pyssel och andra roliga saker som man vill ha när man fyller år. I kartongen fanns också 4 paket av hennes favoritkakor och ett paket av favvo flingorna Cheerios. Tror det blir en glad flicka på onsdag ;)

Nej, nu ska jag ta och fixa till lite frukost åt småbuset och ta tag i denna dagen också. Har ett litet tvättberg som väntar på behandling…

Dagens låt: En superskön version av Stand by me : http://www.youtube.com/watch?v=RASKaZFZtS8

Inga kommentarer: