Dagens låt:

torsdag 16 september 2010

Bad turns to good!

Hade en tvättäkta SKITMORGON i morse!!! Allt och jag menar verkligen ALLT bara krånglade och mitt humör var i botten efter 3 sekunder. Sessan bråkade som vanligt om sina kläder, men idag orkade jag inte vara någon pedagog utan hotade med att slänga alla kläder som hon hädan efter klagade på. (Ja, jag vet… uruselt föräldraskap, men så är jag bara mänsklig också). Inte blev det bättre när hon lyckades övertala mig att hon skulle ha sina nya skinnstövlar på sig trots hotande regn. Vi dealade om att OM det började regna skulle hon sätta gummistövlarna (som hon har i skolan redan) på sig. Det vara bara det att lite mer än halvvägs till skolan (efter ca 1 mil) kommer hon på att hon har inga gummistövlar i skolan!

Vänder bilen, ringer fröken och förklarar att vi har en urusel morgon och att sessan kommer när hon och mamman rett ut allt och blivit sams igen. Hemma finns inga gummistövlar, ringer mannen som är på väg till fjällen (55 mil bort) och frågar om han vet. Svar: De ligger i HANS bil!!!
Här var det bara stopp liksom! Körde en mindfulness med andas, acceptera och agera och gjorde mig sams med sessan, tog det hela på mig och mitt dåliga humör men kom överens om att välja ut kläder kvällen innan istället och på så sätt slippa morgongnabbet. Lämnar sessan i skolan, köper en bukett med helt fantastiska långstjälkade cirkus rosor och väl hemma igen så infinner sig lugnet. Detta underbara luuuuuuugn…
Jag är verkligen ingen ”stressa iväg på morgonen” mamma! Jag fixar det så gott som alla dagar med glans, men egentligen bygger jag bara upp mer och mer stress och mer och mer irritation så att det dagar som denna bara kokar över! Ser verkligen fram emot när jag ska lämna de dagar jag har en tid att passa på min VFU skola – NOT!!!

Men resten av dagen har varit riktigt bra! Ulla – Bulla var här på förmiddagen och hälsade på. Hon hade skaffat sig en I – phone och jag har också varit sugen länge så mannen tyckte jag skulle fråga henne vad hon tyckte (antagligen för att vi tillhör samma generation, dvs. vi som inte är så tekniska). Ulla- Bulla var helt såld på sin, så nu blir det med 100% garanti en för mig också =D
 Den jag har nu köpte jag mest med tanke på att den har så superbra kamera, men jag fick ju en värsting kamera i födelsedagspresent, så nu kan jag också ha en KUL mobil =)
Sen var jag ut och träffade rektorn som köpte mitt Examensarbetes förslag rakt av och tyckte det var jättebra och intressant och absolut kunde vara verksamhetsutvecklande för dem! Kul va?! Jag tänker inte avslöja för ”allmänheten” vilket det är förrän i vår eftersom det är MÅÅÅÅÅNGA studenter som letar ämnen just nu. Jag föredrar att ha mitt ifred tills jag kommit igång, så ingen annan hinner sno det ;)

Nu väntar Gummistövels inköp med sessan och sedan middagslagning. Efter det blir det en bra film och ett stort välförtjänt LUUUUUUUGN….

Dagar behöver bevisligen inte sluta som de börjar och tur är väl det!

Dagens låt: Sååå skön stressa av låt!!! Sheryl Crow; I shall believe http://www.youtube.com/watch?v=B3Nnrj6i9Vk

2 kommentarer:

mamma Ann sa...

ser att du haft det fullt upp trots att det bara ar en hemma, later som om jag har chans att fa en ny telefon sa smaningom. Puss och kram

Cilla sa...

*skrattar* Ja, din börjar ju bli åt det antika hållet så det kan vara på tiden =D