Dagens låt:

fredag 9 oktober 2009

Harddrive overload...

Idag känner jag att min hårddisk är full liksom…

Var på min VFU skola kl 9 på morgonen för att träffa specialpedagogen och ha en intervju med henne. Räknade med att det skulle ta en timme eller så, jag blev kvar i FYRA!!! Världens mest underbara skola, en lugn, varm, härlig, öppen atmosfär, idel trevlig personal och många väldigt spännande projekt. Känner mig UNNAD som fått en så mysig och intressant VFU skola. Hade lätt kunnat stanna hela dagen :)

Men jag hade en tid att passa i den stora staden 7 mil härifrån kl 13.00. Jag lämnade min VFU skola 12.50 och vem som helst med körkort kan ju räkna ut att oavsett hur man kör så funkar inte uträkningen 7 mil på 10 minuter… Var dessutom tvungen att stanna till på Statoil för att lätta på blåsan.

Kom till den stora staden efter en timme i vart fall (toastopp inräknat) och där blev JAG intervjuad av en tjej från Stockholm (tror jag) som höll på med sitt examensarbete om etnologi. Detta tog lite mer än en timme och sedan blev det ett hastigt besök hos min underbaraste, bästaste vän i hela världen; Nina. Efter det blev det en snabb visit hos mamsen med man och sedan hem till landet igen och huset som var fullt av mammasvultna barn.

Något rödvin kommer denna mamman INTE att behöva ikväll, hon kommer somna som en klockad säl ändå.

Fast min studiekollega är säkert övertygad om att jag är KNÖKFULL, för vi messade lite fram och tillbaks om hur dagen varit med skolbesök och så. Och NU ska jag erkänna en till sak; jag har PRECIS lärt mig använda T9 funktionen på telefonen (har envist VÄGRAT lära mig den innan, men har slutligen besegrats…). Hur som helst så skrev jag (eller rättare sagt T9 skrev)fel ord på ett ställe så meningen med meddelandet blev helt konstig. När jag skulle skriva och förklara så skrev den fel igen och till slut så fick jag bara lov att skriva ” *skrattar* Glöm allt och vi hörs på måndag när min kroppsliga hårddisk har återhämtat sig”. Som sagt, hon är nog övertygad om att jag är ASBERUSAD!!! Ja, ja, den där moderna tekniken är ju inte alltid toppen, åtminstone när den inte fattar vad jag vill skriva – T(attar) 9…

Dagens låt: Idag bara TOK KÄNDE jag för denna låt; Pointed sisters; Dare me http://www.youtube.com/watch?v=vPTwcwA6vuk

1 kommentar:

Nina sa...

Du min underbaraste bästaste vän i hela världen! Spelar ingen roll om det går 2 timmar, 2 dagar, 2 veckor eller 2 år! Vi fortsätter där vi slutade utan "ursäkter" eller diskussion! Sanna vänner har man kvar!
Du måste skoja - har du skickat alla dessa sms genom åren UTAN T9-funktionen?!?! Don´t believe you! Du måste vara askalas!
Tack för den lilla stund jag fick med dig idag! Hälsa din frissa att jag nog bokar en tid hos henne en dag! Shit vad snygg du var i håret!
KRAM från Din "allra bästaste vän i hela världen"!