Dagens låt:

torsdag 1 oktober 2009

Det var...

...SKITKALLT i morse!!!

Fick till och med skrapa rutan på bilen, så nu går det undan med hösten.
Så här fina och välklädda var småbuset inför dagens dagis drabbning:

Åkte till min VFU skola och träffade mycket trevlig personal och fick tag på en hel bibba åtgärdsprogram.

Sen var det studier som vanligt på schemat, men hann även städa ur förråd och garage så nu har vi 2 fulla bilar med urvuxna leksaker som ska till det nya dagiset, mycket Fisher price, en tre hjuling, en kartong full med barbiesar och tillbehör, ett barbiehus , en plastback Primo Duplo mm, mm.

Två flugor i en smäll liksom: ett nöjt dagis och ett mindre överfullt förråd –super duper i kvadrat!!!

Till helgen ska jag och mannen ut och fara. Vi ska till Sundbyholms slott på hemlig galej. Allt vi vet är att det blir trerätters middag med avec och övernattning och att ”de” (mannens jobb) står för att vi har ”rätt klädsel”, så vi har fått lämna uppgifter om storlekar och favoritfärger. Vi misstänker att det blir 1800 tals bal, men eftersom ALLA tror det så skulle jag tycka att det var SKITHÄFTIGT om det till allas stora förvåning blir Midvinter blot istället, med säckvävskläder och mat som hänger i taket och äts med händerna. :)

Och NATURLIGTVIS blir det ett IKEA besök *hoppar och skuttar*

Självklart kommer ett blogginlägg om detta efter helgen (om jag överlever balunsen…)

Idag ska jag unna mig att dö en LÅÅÅÅNG stund framför Mc Leods. Har fått mamsen beroende också och hon är snart ikapp och vill då ha senaste säsongen vilken är den som jag håller på med. Nästa (och SISTA *buhu och landssorg*) kommer i oktober, can´t wait…

Dagens låt:Lillprins absoluta favorit: Nicke Nyfiken, Curious George; Upside down http://www.youtube.com/watch?v=KNzFFvW20G0

Inga kommentarer: