Dagens låt:

torsdag 29 oktober 2009

Nya planer för Mr Poop

Tröttheten sitter i… Kan ju ha med de ofattbart tidiga mornarna här hemma att göra också. Första bilen skulle vara på plats på däckverkstaden kl 07.15 i morse, de hade ingen bättre tid när vi bokade för en månad sedan. Nästa år blir det till att boka i augusti!!!

Ullan - Bullan besöket var lika trevligt som vanligt. Efteråt bäddade jag ner mig i sängen för att titta på en film. Vaknade en dryg timme senare av att mannen kom hem med barnen och datorn hade jag på magen och hörlurarna på, men någon film hade inte blivit sedd… Bläk, det släpigt och höstigt, misstänker att jag har nåt skit i kroppen, men att vara sjuk är inte något som jag har tid med, så jag vägrar känna efter.

Mannen lagade en himmelskt god Gulasch soppa till middag med vitlöksbröd och Creme fraiche *mumma* Han kan om han bara vill :)
Imorgon måste jag ta tag i studierna igen, så jag slipper stressa igenom läsningen. Det är ju faktiskt riktigt intressant också, så jag vill faktiskt inte stressa heller.

Jenny som har haft Mr Poop på utvärdering i en vecka nu ringde igår och berättade att det blir ingen ledarhund av honom. Han är för mjuk / vek och det krävs en lite tuffare typ av hund för att fixa den uppgiften. 3 av hans kullsyskon är också köpta för ändamålet av andra ledarhundtränare och de har märkt samma tendens hos dem, så tyvärr… Men vi fick i vart fall MASSOR av beröm för att han var så väluppfostrad, kanon att ha både lös och i koppel, lydig som helhet, perfekt att ha inomhus och med barn, så hon tyckte att vi hade gjort ett jättebra jobb. Vi fick ju också erbjudandet om att behålla honom, men vi tackade nej. Detta hade vi ju bestämt från början och vi har ju redan 2 stora hundar och med tanke på studierna nästa år, som blir mycket mer omfattande än nu, så förtjänar Mr Poop absolut att komma till någon med mer tid. Vi kommer att få fullt upp ändå med de hundar och barn vi redan har. Visst kommer det fällas en och annan tår när han åker, för det är en urmysig hund med ett hjärta av guld, men Jenny lovade att hitta ett riktigt gott hem åt honom och det betvivlar jag inte för en sekund. Vi har ju som sagt ändå vetat från första stund att detta bara var en begränsad tid. Men någon där ute kommer absolut att få en vän för livet i Mr Poop.

Dagens låt: Magnus Tingsek; Can´t take my eyes of you http://www.youtube.com/watch?v=Vmu5cSUlOqQ

Inga kommentarer: