Dagens låt:

lördag 24 oktober 2009

Som vanligt men med sorgen närvarande...

Gud vilken trååååkigt tjatig blogg detta börjar bli, men jag har faktiskt pluggat idag också. Mannen jobbar hela helgen så ”thank God for teenagers” har varit till stor hjälp.

Sessan har bästisen Linnea här i helgen också och igår var hon på Spökfredá på stan med en annan klasskompis och hennes familj, utklädd till snöleopard. När jag åkte in för att hämta henne så var hela den lilla staden upplyst av oändligt många marschaller, från rondellen i ena änden rakt igenom hela stan och igenom den andra rondellen. Jättevackert!!!

Småpojkarna är halvsnoriga och själv har jag ont i halsen, mer än så har jag inte tid med, det får bli efter måndag i så fall som jag kan däcka i feber eller så.

Mr Aussie mår bara bättre och bättre och Mr Poop är på utvärdering hos sin ägare och tränare Jenny. Hon skickade ett mycket positivt sms här mitt på dan, så det verkar lovande *håller tummen*

En hel del tårar har ändå blivit fällda under kvällen då den underbare lille Elton, 2 år och 3 månader, nu lämnat oss för gott. Sen i februari kämpade han mot sin Cancer, Neuroblastom stadie 4, men nu orkade den lilla kroppen inte mer. Har följt hans mammas blogg länge och hoppats på ett under för deras skull. Om det gör så här ont att följa deras resa, hur skulle det då kännas om det var ens egen? Törs inte ens tänka tanken men känner mig så oändligt tacksam när jag snusar in mig i nacken på min sovande minsting.

Vill ni läsa om hans/ deras resa på deras blogg "Allra käraste lilla familj" så finns den på denna länk: http://jenni80.bloggsida.se/

Jag tänder ett ljus för lille Elton och hans familj ikväll och för alla andra familjer därute som kämpar med svårt sjuka barn.
Dagens låt: Lene Marlin; A place nearby http://www.youtube.com/watch?v=GMW-m2eV0QI

Inga kommentarer: