Dagens låt:

torsdag 8 oktober 2009

Plastig mat på dagis :)

Filosofen kom hem från dagis idag, väl förberedd på mammans nyfikna frågor om hur dagen varit. Han förekom till och med mamman när han glatt berättade att de minsann ätit plastmugg med sylt på dagis idag…

Tja, nästan rätt… Raggmunk skulle det ju vara :)

Lillprins hade envist VÄGRAT äta denna plastmugg, skit samma om det var sylt till eller inte. Klok gosse det där... *ching - ching*

Samma Filosof har fått en ny extra tjock madrass till sin säng och bjöd därför in mamman till övernattning igår kväll. Lillprins Bus ville också vara med och visst, madrassen var hur ljuvlig som helst, men med två snurrande, sparkande smågossar, så sover nog mamman bättre i sin egen säng, även om den inte är lika mjuk och gojsig…
Tillstånd dvala har infunnit sig och denna mamman somnar nu senast 21. 00 på kvällarna och vaknar med tuppen (läs ”Lillprins”…) Har något minne av att det var precis likadant när jag läste på högskolan förra gången. Mental utmattning kan ju vara ett annat ord för samma sak :)

Det har varit så himla lyxigt att ha haft mannen hemma i två hela veckor nu, men nästa vecka är det jobbet som vanligt som gäller *buhuu* Har faktiskt inga som helst problem att förhålla mig till en heltids hemmapappa, det är det bara ekonomin som har *suck* Jag skulle inte ha några som helst problem med att förhålla mig till att vara miljonär heller och DET kan jag lova, att den teorin köper vår ekonomi också.

I bloggvärlden uppmanar man nu ett upprop MOT RASISM och SJÄLVKLART ställer jag mig bakom det till 100%!

Dagens låt: Michael Jackson; Black or white http://www.youtube.com/watch?v=CkXzy1b7Rhc

Inga kommentarer: