Dagens låt:

fredag 16 juli 2010

Kloka barn och irriterande fjäderfän!

Jag VET att min man sa att han skulle påminna mig om min Kanadagås omsorg nästa år när de blev fler, men jag har redan gett upp. Jäkla SKIT djur i ordets rätta bemärkelse!!! En full hundbajspåse varje morgon vittnar om detta och mina simturer har inte samma glädje längre när man möts av detta nere vid sjön. De är banne mig inte söta någonstans, vare sig stor eller liten, barnlös eller ej. OGRÄS är vad de är och idioten som införde dem till Sverige är och förblir en idiot! Tydligen skiter de ner borta vid badplatsen också, hur mycket skit kan det egentligen komma ur 2 vuxna djur och 2 ungar?! Gör de inget annat än äter och skiter?! Nu har jag påbörjat operation Kanadagås bekämpning:
Vi får väl se om det ger resultat…

Vädret är lurigt just nu, regn ibland men värmen håller i sig och idag är det kvavt som attan. Åskan härjade ju hejvilt när vi var på Västkusten och en av nätterna höll det på i all oändlighet. Jag vaknade av något som lät och bredvid mig i hotellsängen låg en liten Lillprins som hade dragit täcket över huvudet och låg där under och grät av förskräckelse. ”Kan vi åka hem nu, jag vill åka hem, tycker inte om åska” rabblade han om och om igen mellan snyftningarna. Det tog jättelång tid att lugna ner honom och tillsammans bestämde vi att vi skulle köpa ett mjukisdjur dagen därpå som skulle hjälpa honom att ”skrämma bort åskan”.

Dagen därpå var vi på Universeum som har en butik som är till bredden fylld med de mest fantastiska mjukisdjur. Där finns Havssköldpaddor i original storlek, krokodiler som är ca. 1,5 meter långa, ormar i alla färger, bläckfiskar och stora hajar. Superhäftigt och som gjort för Lillprins att hitta det rätta djuret och självklart hade han fritt val. Efter mycket letande och vridande och väljande så bestämde han sig inte för ett djur, utan för tre, nämligen dessa:
Kaniner…?!

Sessan hade redan innan deklarerat att hon också ville ha ett ”åskbortskrämmar” djur och hennes val blev då:
En kanin… ?! Börjar känna mig som att jag missat något här. Jag hade inte i min vildaste fantasi trott att de skulle välja små kaniner utav alla de häftiga djur som fanns att välja på. Filosofen som satt och väntade med pappan och Trötter utanför hörde min förvåning när jag berättade för mannen och bestämde sig då för att rädda familjehedern genom att gå in och välja ett annat ”Åskbortskrämmar” djur till sig. Mannen tar med honom in och efter en lång stund kommer filosofen stolt ut och visar upp vad han köpt:
En Ekorre!

Ja, ja, det är bara att inse att jag har barn som finner trygghet i kaniner och ekorrar och inte i Krokodiler och Hajar. Men, när jag tänker efter så är det ju faktiskt himla klokt! :)

Dagens låt: Ekorrn satt i granen http://www.youtube.com/watch?v=d9tN5eqodos

Inga kommentarer: