Dagens låt:

söndag 25 juli 2010

Regndans och värmande åtgärder

Det blev en kort men intensiv regndans, för värmen var som bortblåst och det isade i fötterna efter en stund. Som tur var hade vi en sån här att värma oss vid när vi kom in:
Lite varm O´boy hjälpte också till att få värmen i  kroppen på plats igen. "Farmor" tyckte allt att vi var bra knasiga, men skrattade gott åt vårat upptåg. Sessan har diktat ihop en regndans sång: Regn, regn ge dig av, kom igen en annan dag" som vi sjunger medan vi dansar runt i ring:
(Jag var tvungen att backa ur ringen för att kunna ta kortet...)
Vår lilla gäst tog sig en sovmorgon och missade dansen, men kom lagom till O´boy:en vilket blev populärt :)

Ikväll kommer mannen hem efter en veckas jobb, det ska bli skönt! Det är ju en himla skillnad att vara ensam bas för basset och att dela ansvaret på två... Imorgon blir det lite besök från den absolut närmsta släkten bara, allt annat har jag "vänligt men bestämt" avböjt ifrån. Nästa jämna firande hoppas jag löser sig av sig självt då jag antagligen befinner mig "Down under", eller hur älskling?!

Dagens låt: Millas Mirakel; Rytmen av ett regn http://www.youtube.com/watch?v=w3u5M8R0aGs

Inga kommentarer: