Dagens låt:

lördag 31 juli 2010

Trök, trök, trök!

Vid alla gråaste gråsuggor och rötigaste råttorna vilket trökigt väder vi har just nu! Det är ju så att man bara vill kasta in handduken och börja höstmysa meddelibums *skräck* HEY!!! Det ÄR faktiskt JULI fortfarande!!! Men det är väldigt svårt att tro. Uttråkade som sjutton är samtliga här hemma och någon ork till extraoridnära aktiviteter har denna mamman ont om för tillfället *suck*. Trök, trök, trök...
Det är nu det ska vara högsommar och vattnet ska vara som varmast (och inte ha sjunkit mer än 5 grader som vår sjö har) och man ska ha kommit så där långt i ledigheten när allt bara "är" och allt man äter är tillagat på grillen och de varma kvällarna ger utetider tills långt efter midnatt. Men nehej då! Grått, regn och rusk har åtminsone vi på menyn. Jag är sjukt väderberoende och blir dötrött och halvdepp så fort det blir mer än en av dessa dagar på raken och nu är vi  inne på dag ... tre ?! Med risk för att låta som en gammal kärring så; enligt prognoserna syns ingen ljusning på bra länge. Möjligtvis inget regn, men grått och kallt ska det minsann vara. Whats the piont???
Känner att om vädret ska fortsätta så bara MÅSTE jag rycka upp mig och försöka motverka mitt humör. Är som sagt lika grå som vädret just nu och energin = zipp, zero,nothing! Har 1000 inomhus projekt som jag både kan och borde ta tag i, men jag liksom bara kommer på mig själv med att bygga upp orken mentalt och sedan ta mig ur soffan och bort till projektet, för att väl på plats känna hur orken lägger benen på ryggen och några minuter senare sitter jag i soffan igen. Vet inte hur många gånger jag stått och tittat på mina "projekt" och sedan suckat djupt och tänkt " Nääää, inte idag". Behöver någon som stoppar en eldgaffel i rumpan på mig eller nåt känns det som just nu.
Så fort solen är tillbaka kommer min energi som ett brev på posten och ingenting kan stoppa mig. Det är det jag alltid har sagt, jag är en "Sol- person" och ska egentligen på i ett soligt land och inte i gråa kalla norden. I år ska jag nog göra slag i saken och införskaffa mig en sån där ljusterapi lampa, för jag blir zombie under det mörka halvåret. Läste förresten någon undersökning som visade på att vi som är rödhåriga behöver ladda mer ljus för energi än vad andra komplex behöver. Tror allvarligt att det ligger något i det eftersom jag är så otroligt beroende av ljuset för min energi.

Måtte det vända snart... ja, det eller så blir det inskaffande av en sån här att mysa i ;)
Dagens låt: Patty Griffin; Rain http://www.youtube.com/watch?v=pFbjE7NFmUI

Inga kommentarer: