Dagens låt:

söndag 1 augusti 2010

Visoner :)

Jaha, så var den här då; dagen den 1 Augusti och markören för den sista sommarmånaden för i år *snyft*. Det är väl bra konstigt hur de där evighetslånga mörka höst och vinter månaderna segar sig fram som om klockan gick baklänges. Men våren och sommaren flyger förbi i ett vingslag och man hann knappt känna efter känns det som *suck* Fast nu är det faktiskt minst en hel månad kvar så vi får inte ge upp hoppet än :)

Idag har solen varit här till och från och som lovat så åkte energin nivån upp en hel del. Har varit ute och apporterat lite med min Golden och tänk vad han är duktig. Den vovven kan "gå på näsa" han.
Vidare har jag gjort min nya visionboard. Den blev så fin så och inspirerar nu till nya färdigheter och annat. Om ni inte har provat, så gör det, det fungerar - jag lovar! För er som inte vet vad det är så kan jag lite snabbt förklara att det är som en "tavla" (eller stort papper) som man sätter upp saker man vill uppnå på. Det kan vara allt från att bättra på egenskaper som man är mindre nöjd med till att lära sig spela Oboe eller att köpa den där saken man drömt om länge. Sedan placerar man "tavlan" strategiskt där den syns och alltid är i blickfånget och på så sätt påminns man hela tiden om vad man ska sträva mot. Efterhand som målen uppnås byter man ut dem eller gör en ny tavla. Och som sagt, för mig har det fungerat TOPPEN!!! Ett tips är att lägga lite extra krut på att få den att bli snygg och "glad" för då vill du titta på den oftare och den inspirerar mer. I mitten på min nya visionboard står det "breathe" med stora bokstäver. Kände i våras när det blev så mycket med dubbla högskolekurser och familjeliv att jag glömde bort det. Bara att ta det lugnt och andas, en stund för en själv varje dag. Viktigt och nu i fokus ;) Här har ni ett exempel, dock inte mitt, men en del saker finns med på mitt också :)
Denna vecka kommer min sand som jag fick i 40 års present av min bror med familj. Den ska läggas i sjön på vår egen badplats. Barnen leker ju mer och mer i vattnet nu och därför behöver bottnen bättras på. Det blir till att hinka i eländet för att få det på rätt plats. Man kan också vänta tills vintern och lägga ut den på isen. Visserligen ett mycket enklare företag men inte med samma precisa resultat, så därför tar vi det "the hard way". Kanske kan man få en och annan armmuskel på köpet?!

Dagens låt: Diana Ross; I want muscles http://www.youtube.com/watch?v=EFJO5LcWGfk

Inga kommentarer: