Dagens låt:

söndag 22 augusti 2010

Det tuffar på

Såg ett bevis idag… Gula löv virvlade runt på gatan framför mig när jag gick hundpromenad i morse. När jag tittade upp åt sidan så såg jag skurken; en björk som börjat gulna i kanterna och vid närmare undersökning var den inte ensam *suck* Ja, ja, majoriteten är gröna än så sommaren håller sitt grepp stadigt ett litet tag till, eller hur?!
Själv har jag roat mig med den otroligt somriga sysslan (NOT) att gå igenom barnens vinterkläder. Jag vet hur det blir sen i höst/vinter om jag inte gör det nu. Då står jag där med full panik och får lov att köpa något i all hast. Jag vill ha KVALITÈ till mina barn, framför allt de som är ute och leker hela dagarna och kvalité tar slut i affärerna och på nätet har jag lärt mig. Senast september månad måste man ha fixat sitt för att vara säker på att få det man verkligen vill ha i märke, storlek och färg. Sad but true…

Lilla E skickar brev och mail för fullt och häromdagen ringde hon faktiskt också :) Det var lite oväntat om än roligt att få höra hennes röst. Känslan är att hon saknar oss och att hon är ensam där hon är *pluppan* Hon fyller år i slutet på september och redan nu har vi börjat fixa saker till hennes födelsedags paket som vi ska skicka. Blir nog jättebra!
Har drabbats av en ”måste sortera och rensa ur” bacill. Vill bara röja i varje rum och slänga hälften känns det som. Det är nog bara ”komma igång” nerverna som spökar och vill göra ur sig energi. Men det är ju bara bra om det kommer något gott ur det *ching-ching* Både vill och inte vill att höstterminen skall starta… Jobbig sits!

Imorgon är det skola för alla igen utom för mig och sessan. Vi skall då åka och handla lite på tu man hand, bland annat hennes nya innebandyklubba. Storebror Trötter har lovat att träna med henne de kommande veckorna så att hon inte är helt borta första träningen. Han är en inbiten innebandypelare sedan många år tillbaks. Vilken tur va?! Min egen gitarr coach (Butter) är tyvärr inte lika på, så den utvecklingen går fortfarande ”sådär”. Men skam den som ger sig!

Dagens låt: Har hittat på den igen, en favoritlåt / version: Måns Zelmerlöv; Hope and Glory Acustic version
http://www.youtube.com/watch?v=eJhp6hhyQUg

Inga kommentarer: