Dagens låt:

tisdag 10 augusti 2010

Ja, en kompott kan man väl kalla det:)

Har konstaterat att mina småpojkar kommer att kräva en viss återanpassning till det ”vardagliga” livet. Större delen av sommaren har de sprungit runt iförda endast kalsonger och när man idag på kallare dagar vill sätta på dem mer kläder så ser de ut som om man kom från Mars. Kläder? Varför då? Tja, det står väl ingenstans i dagisstadgorna att de inte får komma i bara kalsongerna eller?! Kan ju alltid skicka med kläder och göra det till dagis bekymmer. Nej då, så illa ska det nog inte bli ;) Vi hittar nog en lösning på det med. Hmm, detta kanske vore något?! Om vi låter håret växa så här så kan de ju till och med slopa kallingarna!
Har inte haft någon tur med mina växter på altanen i år. Har fått både bladlöss och spinn i omgångar och nu senast så är det någon form av bladmögel *suck* Nästa år blir det ta mej sjutton bara Pelargoner – så det så! (det säger jag varje år, men så blir det liksom aldrig…) Har nu rensat ur från altanen eftersom jag har tröttnat ur på detta eviga bekämpande (ekologiskt naturligtvis) så nu är det bara kryddor, gurkor och pelargoner kvar. Känns tråkigt höstigt…

Har med hjälp av den alltid energiske (när det kommer till att plocka och sortera) Kloker rensat runt bland sessans kläder. Den tjejen har kläder hon!!! Och nu har farmor ringt i omgångar de senaste veckorna och berättat om allt hon införskaffat till sessan till hösten. Den tjejen behöver en egen STOR walk in closet det är då ett som är säkert!

Själv snubblade jag över min absoluta drömjacka idag när jag beställde regnkläder till Filosofen. Ja men se bara:
Bara SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ jag! Och älskling *blink, blink* inte alls så dyr som de där andra drömjackorna jag brukar tala om *blinketi, blink lite mer* Visst jag är väl inte i akut behov av en ny vinterjacka, men allt beror ju på hur man ser på saken. Den ser väldigt varm och gosig ut och går ner så där över baken som lilla frusna jag gillar och du vet ju att jag ska stå ute med barn i 20 veckor… Tänk vilken snygg fru du skulle få i denna jacka (och JAAAAA jag vet att du tycker att jag är snygg i vad som helst) men denna skulle liksom höja allt en aning till – LOVAR *väldigt lååååånga ögonfransar och gulliga valpögon blicken* Mmm, vad sägs?! *blinkar så knappt ögonen syns*

Visserligen långt till vinter och kyla, men snygga saker försvinner fort, tell me I know! Been there, done that, got the T-shirt… Om man har turen av att ha storlek 34 på kläder eller 42 i skor så kan man nog lugnt invänta snön, men det gäller inte mig.

Har gett mig själv en ny utmaning på mitt nya visionboard; jag ska lära mig spela gitarr! Går ”sådär” kan man väl säga, får sjukt ont i fingrarna av de där smala strängarna längst ner. Vill bli så duktig som Butter på en vecka och bara suga tag i gitarren och jamma loss på något utan att ens titta på instrumentet. Just nu känns det väldigt långt bort! Kanske måste traggla ackord i nåt år först, det har han gjort och dessutom har han nog en viss talang som jag saknar, men skam den som ger sig. Lilla snigel here I come!
Dagens låt: Bara en väldigt vacker låt som jag gillar, har egentligen inget med dagens blogg att göra. Sheryl Crow; I shall believe http://www.youtube.com/watch?v=B3Nnrj6i9Vk

Inga kommentarer: