Dagens låt:

tisdag 24 augusti 2010

Öppna himlar och äggförvirring

Har haft en period av saker som ”hänger i luften” och nu börjar de landa och falla på plats. Känns JÄTTESKÖNT!!! För visst är det så att vi människor helst av allt ändå vill ha koll på saker och ting, spontanitet till trots. Jag ser mig absolut som en spontan person, men kanske är det med åldern som man inser att det där behovet av kontroll ändå finns. Kan det ha att göra med att man (förhoppningsvis) är ansvarsfull förälder och med det så kommer så himla mycket mer ansvar?! Ja, så kan det nog vara och då behöver man även ha koll på sin egen tillvaro. Ju mer koll desto enklare tillvaro är absolut en sanning i min värld just nu ;)
”Himmelen öppnade sig” har vi haft här sedan arla morgon och det verkar allt annat än ge upp än. Småpojkarna var ombytta vid hämtning eftersom vattenlekarna ute ledde till ombyte trots bra regnkläder. Men hur kul är det inte att hoppa i vattenpölar?! Jag förstår dem helt och fullt! Om det inte var så att man blev så blöt och oftast är på väg någonstans, så skulle jag också hoppa i pölar oftare. Let the child in you take charge sometimes :)
Imorgon börjar sessan också skolan så då är det bara lilla jag kvar… Har fixat en del saker till skolan också dessa dagar men oj vad det tar emot att öppna böckerna! Det kommer säkert att bli bättre när man är själv hemma och det är tomt och tyst. Ett hus fullt med barn hjälper ju inte direkt.

Butter ifrågasatte detta imorse och vid närmare betraktelse så gjorde jag det också:
Hur kan det vara så otroligt stor skillnad? Visserligen från 2 olika förpackningar, men bägge gick under ”normalstora”. Vilken är normalstor utav dessa kan man då fråga sig. Eftersom vi är en STOR familj så köper vi oftast de där riktigt stora förpackningarna med typ 24 ägg i. De är igenplastade till max och då kan man inte öppna och se storleken, som i de mindre förpackningarna. Men det känns aningen fjompigt med de där pytteäggen för det krävs dubbel uppsättning oavsett vad man ska ha dem till. Fascinerande!

Mannen var hemma i helgen och klippte gräsmattan. Självklart hoppade maskineländet igång medelibums när han skulle ha den. Ja, ja, det är bara att konstatera att maskinen inte gillar mig, så det får bli införskaffande av en mindre rasistisk maskin till nästa år!

Dagens låt:
En fantastiskt vacker sång till ett nyfött barn (med en mening i från dagens blogg): Amalia; Lasse kronér http://www.youtube.com/watch?v=MypDdRMpKHo

Inga kommentarer: