Dagens låt:

söndag 8 augusti 2010

Flit och svart/gula monster

Här lyser flitens lampa minsann. Det absolut sista av husmålningen är på G att avslutas. För min egen del väntar fönstermålning av 5 fönster på baksidan och Butter har målat all ny panel och håller nu på med bakre altanen. Blir så fint så!!! Vår snickis kommer om någon/ några veckor och slår upp panelen och fixar lite annat småplock och sen får det nog ses som… klart?! Konstig känsla. Fast, ”klar” blir man väl egentligen aldrig, man kommer ju bara på nya projekt hela tiden. Åtminstone gör jag det! Har dock ännu inte kommit på vad nästa husprojekt är för något, men det brukar lösa sig under vinterns mörka månader :)

Var och hämtade Butter i den lilla staden vid 04 tiden i morse, så jag känner mig lite släpig idag. Regnet hänger i luften även om prognosen lovat att det inte ska falla. Vi får väl se hur det blir med den saken…

Har börjat gå igenom barnens saker till skolstarten. Det är alltid saker som hoppsan krympt under sommaren, eller kan det vara barnen som växer?! Tycker om att ha saker klart och i ordning för det blir oftast tidsbrist till att komplettera när väl vardagen kommer i rullning. Eftersom vårt dagis har en utomhuspedagogik så är det av stor vikt att kläder för alla väder finns på plats.

En annan sak som känns über aktuell är GETINGAR! Hur många kan det finnas egentligen och hur slöa och elaka kan de bli?! Klippte gräset häromdagen och det var ett dussintal som snurrade runt mig hela tiden. Blev självklart stucken också, i armhålan! Hur skönt som helst – NOT! Vi hade ändå Anticimex här för några veckor sedan och tog bort ett bo i garaget, och även om de är borta så verkar det finnas fler någon annanstans. Själv är jag inte överkänslig, blev stucken förut, för 18 år sedan. Jag vet det för jag var höggravid med Butter då och det var nog precis vid den här tiden på året. Barnen däremot vet jag inte hur de skulle reagera. Mannen är allergisk mot Pollen och får stora bölder av ett myggbett. Han har aldrig blivit stucken av en geting, så där vet vi inte. Småpojkarna skulle ju kunna ha ärvt hans överkänslighet så just nu försöker jag hålla dem undan de svart gula små pestmonstren *morr*
Noterade att lilla E glömt sin hårborste här. Då hoppas vi att det gamla talspråket verkligen stämmer: "Om man glömmer något så är det ett bevis på att man verkligen tänker komma tillbaka" :)

Dagens låt: Kände för denna idag... Evening star; Arwens song
http://www.youtube.com/watch?v=wJsctAwnUOI

Inga kommentarer: