Dagens låt:

onsdag 25 augusti 2010

Tystnad...

Bara lilla jag hemma. JÄTTEKONSTIGT!!! Bara helt totalt tyst… Kändes lite sorgligt att lämna av barnen imorse. Sessan börjar 2:an och Filosofen börjar ”Fiffi- gruppen” (för 5 åringar). Hjälp, var tar tiden vägen?!

Mötte en klasskamrat till Sessans mamma som hade sin 6 månaders bebis med sig. Hur söt som helst, bara låg där i vagnen och log med ett tandlöst leende och stora blå ögon. Men, jag kunde glatt konstatera att jag inte är det minsta sugen på att ha en själv. Nej, den tiden är verkligen förbi för min del, även om jag sörjer att tiden går för fort … But that´s life! Jag gläds ju med barnens underbara utveckling och deras fina personligheter!

Det hände förresten en jättemysko sak imorse när jag skjutsade barnen till skolan. En övningsskörare för EU moped och hans efterföljande lärare med elev bakpå motorcykeln svängde ut framför mig. Inget konstigt med det, men från ingenstans bubblade tårarna upp ur ögonen på mig och jag fick den där klumpen i magen av sorg. Förstod ingenting!!! Vad betydde det?! Wierd…

Dagens låt: Passar bra i dagens tystad, vacker... Niklas Strömstedt; Sista morgonen  http://www.youtube.com/watch?v=sGq__BN0vuY

Inga kommentarer: