Dagens låt:

torsdag 17 september 2009

Blodigt värre

Sessan har haft en tuff dag idag! Först var hon till vårdcentralen för att kolla upp eventuell gluten eller laktos intolerans. Detta gjordes med några rör blod ut armvecket. Inte ett pip sa hon lilltjejen utan koncentrerade sig på att djupandas. 40 långsamma andetag hann hon med innan det hela var klart. Så himla modig och tuff var hon lillsmulan!

Efter det bar det av till tandläkaren och utdragning av 2 tänder. Detta var en hel del otäckare men hon fixade det med väl godkänt ändå. Hon är så himla klok och duktig min lillsessa!
Självklart blev det besök i leksaksaffären efter det och inskaffande av 4 nya Schleich hästar, senaste Barbie målarboken och nya pennor. Småbuset var också med så då blev det även några bilar och 2 kaniner på kvittot när vi gick därifrån. Sessan fick välja mat och surprise, surprise så blev det Mc Donalds och en stund i rutschkanan, som alltid ingår i besöket :)
På vårdcentralen var de som vanligt jättesena och vi fick vänta 25 minuter efter utsatt tid innan det var dags. Hade då tid att verkligen studera väntrummet och blev helt fascinerad av 2 saker på väggen. Det första var denna tavla:
Det andra var en väggbonad som var gjord efter tavlan:
Visst är de sjukt snygga?! Jag skulle mer än gärna ha dem hemma på min vägg! Fnular på vem ”Kicki” är som gjort väggbonaden. Tyvärr så var den fastspikad så jag kunde inte titta på baksidan. Ska nog köra lite research på detta….

Fick superduper bra kritik från klassläraren på min fältstudie. Hon tyckte att allt jag hade gjort från observation till lektion var så väl genomtänkt och PROFESSIONELLT!!! *ching- ching* Shit vad jag är bra! *sträcker på mig*

Imorgon ska jag till Ullis, min manikyrist och sedan blir det pluggeliplugg resten av dagen, varvat med småbus passning. Mannen åker ju till Göteborg imorgon.

Lite tankvärda ord för dagen:

”Envy is the art of counting the other fellow´s blessings, instead of your own. Keep youself far from envy, because it eats up and takes away good actions, like the fire that eats up and burns wood”

Dagens låt: Annie get your gun; Anything you can do, I can do better http://www.youtube.com/watch?v=JY7Hh5PzELo

Inga kommentarer: