Dagens låt:

lördag 5 september 2009

Sovmorgonen som försvann...

Vaknade 06.20 idag och inte på grund av någon charmig liten lillprins… Nehej då, på grund av en mindre charmig katt som jobbade arslet av sig för att trycka sig in genom mitt sovrumsfönster. När detta inte lyckades så satt han kvar där på fönsterblecket och skrek istället…

Tydligen hade Kloker tröttnat på sin kära lilla kisse och helt sonika gått upp och kastat ut honom istället med resultatet att han väckte mig. Tack och bock!!!

Det är ju inte så att vi inte diskuterat detta tidigare, för det har hänt förut… *morr* Jag är ju tyvärr dessutom en sån där, som när jag väl vaknat och gått upp, så kan jag inte somna om igen. Har nu sett Amerikanska gladiatorerna, Djurpolisen Houston, en dokumentär om hur man spelade in tv serien 24 och ett avsnitt av Ensamma hemma. Hade tusen gånger hellre snusat vidare i min säng och fått sovmorgon nu när småbuset är i fjällen *suck* Men det var som sagt bara att glömma!
Ego bego i kvadrat!!! Ska absolut ha ett litet snack med ”lilla fröken” när hon vaknar… Och om hon efter det gör om samma sak igen så kommer jag gladeligen att parkera alla 4 katter i hennes rum varje gång jag blir väckt av hennes! Sleep tight dear :)

Gårdagen var full av allt möjligt. Skolskjutsar, plugg, utvecklingssamtal, matfix, till fest skjuts mm, mm. Den bara kom , gick och försvann liksom!? Vissa dagar är ju bara så. Dagen kommer att gå i samma tecken misstänker jag…

Pluttiluringarna har fortfarande toppentid i fjällvärlden och där finns inte någon neurotisk katt dj—el som väcker dem före skam på morgonen. Lite bilder därifrån:
Givakt inför dagens fisketur :)
På väg!
Vissa ylade tills de var tillbaks igen, att försöka haka på och valla i vattnet var tydligen helt out of the question...


Är man stor så kan man köra SJÄLV :)
På kvällspromenaden med herr Aussie:
Dagens låt: Cats musical; Memory http://www.youtube.com/watch?v=AuWpvkN-8CU (om katt eländet lät så här så skulle jag lätt kunna stå ut med det...)

Inga kommentarer: