Dagens låt:

tisdag 15 september 2009

Full av energi och glädje!

Fick en så underbar morgon på fältstudien. Hann bara närma mig skolgården så kom flera av de små raringarna springandes och ropade mitt namn. Jag är verkligen i rätt element, det är jag säker på. De hade MASSOR att berätta, en skulle till Kläppen snart och en annan hade ramlat igår och skrapat i knäet. En tredje hade fått en ny keps och en fjärde hade fått nya kort av något slag (typ Pokémon, fast ett annat märke). Jag kände mig med andra ord väldigt välkommen och det var värmande i hjärtat.

Lektionen gick över förväntan och jag fick med alla de tre marginaliserade barnen, ja, och naturligtvis resten av klassen också. Ljudnivån blev bitvis väldigt hög, det var väl det enda som jag fick ”rätta till” ja, det och att Pippi Långstrump från dagis for förbi utanför… Men det är som det är med barn, dagarna blir så där härligt oförutsägbara och det är bara att vara flexibel så löser sig det mesta :)

Lite sorgligt att lämna dem nu, hade gärna varit kvar och jobbat med dem resten av året!
Skyndade hem och hann i tid till eftermiddagens seminarium som höll på i 2 timmar! Man är lite dingig i skallen efter dessa maratonsittningar. Man måste ju vara hyperkoncentrerad hela tiden för att kunna höra och ta del av vad alla säger. Men mycket matnyttigt och intressant behandlas och egentligen vill jag bara ha MER!!! Är även här i mitt rätta element :)

När det var klart dök mormor upp med sessan och jag hann vara social en kort stund innan kvälls matlagningen stod på schemat. Dessutom hade mamsen med sig massor av hemlagad Lingonsylt, så nu har vi så vi klarar oss ett tag. *TACKSAMT* Har jag nämnt att jag avskyr att plocka lingon?! Sitter nog kvar efter alla de där åren i skolan när man var tvingad att göra det på "Lingon plockar dagen" *ryser*

Småbuset och mannen hade ett toppendygn hos familjen Corell. Deras 15 åriga son ville mer eller mindre adoptera lillkillarna och sysselsatte sig med dem från det han kom hem från skolan tills de somnade :) Det var allt från Kapla bygge till fotboll. kanske dags för en sladdis i den familjen ?! *pik*
Jo förresten, Butter har återigen blivit tillfrågad om att vara med på en reklamkampanj i en tidning som modell – KUL!!!

Solen är här idag igen *mmm* och tvätten fortsätter med sin utetorkning. Det och blå Comfort, det gör att tvätten doftar GUDOMLIGT!!! Nytvättade utetorkade lakan med blå Comfort efter ett kvällsbad, det är nog bra nära himmelriket i vart fall… Det gäller att se guldkanten i vardagen!

Jag har ett mer hektiskt liv nu än på många år, och ändå mår jag superbra och känner mig levande och full av energi. TOPPEN!!!

Tänkvärda ord:
Vi lever alla under samma himmel,
Men vi har inte alla samma horisont.
(Konrad Adenauer)

Dagens låt:Bee Gees; Stayin' alive http://www.youtube.com/watch?v=OCAjmuA1HDk

1 kommentar:

mormor sa...

Ja, sessan och jag hade en mysig eftermiddag. Förat på kondis där hon åt både smörgås och 2 stora chokladbollar samt coca-cola. Därefter till lekplatsen i parken där vi njöt av det vackra vädret.Läste att butter skulle bli mer fotograferad, är det kanske det nya extraknäcket? Kram