Dagens låt:

torsdag 3 september 2009

Tyst?!

Här råder lugna gatan för tillfället. Mannen har tagit med sig de 2 småbusisarna till farmor och farfars stuga i fjällen, så det är obegripligt tyst och lugnt här hemma.

Där har de det riktigt mysigt och det är ju så bra att kunna dela upp dem lite ibland. Med dagens underbara teknik (när den funkar *morr*) så kan jag ju ändå få ta del av vad de gör och JA, jag blir jätteavundsjuk…
Dagens höjdare enligt lillprins: djurbajs :)
Farfar, herr Aussie och småbuset fnular på hur den där kikaren egentligen fungerar...
Sen är det skönt att bara dö i sängen i stugan en stund och titta på film.
Sessan njuter för fulla drag av att ha all uppmärksamhet här hemma. Dessutom har hon ju varit krasslig nu i veckan, men imorgon blir det skola igen för den lilla damen…

Själv har jag lyckats ragga tag på en klass att studera nästa vecka på fältstudierna. Jag ska till sessans fröken som hon hade förra året och den klassen för att göra min uppgift. Ska bli kul och intressant!

Hade visserligen skriftigt önskat att inte få barnens skola som min VFU (verksamhetsförlagd utbildning) skola, men VFU samordnarna har fullt upp med tanke på alla nya studenter, så de har inte hunnit fixa någon till en gammal räv som jag :) Fick således hitta en tillfällig skola för just denna uppgift och då fick det bli barnens skola trots allt.

Anledningen till att jag inte vill ha den som min VFU skola är ju ganska enkel: Kloker, som går i 9:an, ser nog helst att jag inte är där, sessan har nog egentligen ingen åsikt, men småbuset som börjar dagis där nu skulle inte alls förstå varför de inte fick gå till mig och vara med mig om vi är där samtidigt. Kan ju liksom inte hålla på och smyga runt hörnen för att inte bli sedd…

Sen är det nog bra att inte veta allt om ens barns lärare, det blir ju lätt så i lärarrummet. Det är nog bra att bara se dem som ens barns pedagoger och ingenting annat.

Idag blir det mer studier, fint väder och varmt, så det blir nog altanen som får stå till tjänst som arbetsrum :) Kul och intressant är det i vart fall med specialpedagogiken och det kommer att bli mycket mer av den varan för min del i framtiden, det är då ett som är säkert!

Dagens låt: Savage garden; Truly, madly, deeply http://www.youtube.com/watch?v=DvMDX6obVXk

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fina bilder på pojkarna. Då kanske fru studiepedagog kan tänka sig en koppte i morgon hos grann tomtemanens fru?

mamma Ann sa...

De ser ut att ha det hur mysigt som helst verkligen fina bilder på smäbuset uppe på fjället.Förstår att farmor och farfar trivs däruppe, kanske kommer de hem med lingonbär istället för djutbajs.Kram

Cilla sa...

Ja, vi får verkligen hoppas det, fast om lillprins får bestäma så blir det nog det sistnämnda... :)

Cilla sa...

Trött... "bestäMMa" skulle det ju vara...