Dagens låt:

onsdag 16 september 2009

Flitens lampa och dirty dancing

Idag har jag verkligen jobbat på. Har skrivit 10 sidor av mitt examinations arbete, men det är ännu massor kvar. Mannen och småbusarna kom hem så att de kunde plocka sessan från skolan i samma veva. Därefter blev det ”mamma- barn- mysdagen” och barnen ville göra Hallongrottor. Såg precis att jag missat att skriva dit "m:et" i "mamma" och då blev det "amma - barn mys dagen" *skrattar* Lite väl sent för det liksom ...

Lillprins hade lite av ett eget sätt att göra sin plåt, men det är som de säger: det är genom att beträda otrampade marker som man finner nya riken :) Det mesta av sylten hamnade nog i lillprins mage och inte på hans upp och ned vända Hallongrottor… Sessan och Filosofen hade mer strikt och sedvanlig form på sina plåtar: Men det viktiga är ju inte själva bakverket, utan den mysiga stunden tillsammans.
Lillprins har även fått 2 nya Dora filmer – hans absoluta favorit!!! Han sitter i skrivande stund klistrad framför tv:n

Imorgon ska sessan vara ledig för hon har både läkarbesök och tandläkar besök inbokat. Hon ska dra ut 2 tänder, det är gamla mjölktänder som bara petats rätt ut av de nya och nu måste tas bort. Men sessan är bara jätteglad och ser fram emot leksaksaffärs besöket efteråt…

Själv måste jag jobba vidare med mitt skrivarbete. Mitt på dan ska jag också ner till min fältstudieskola och få feedback från läraren om min lektion, spännande!
Mannen ska på Göteborgstrippp med ”gänget” i helgen, något som de alltid gör denna tiden på året, så det gäller att ha gjort så mycket som möjligt innan han åker… 2 stycken från min seminariegrupp har hoppat av för att de tyckte arbetsbördan blev för tuff i kombination med sitt privatliv. Själv känner jag inte alls så, fast som 6 barns mamma är man ju lite van att ha många bollar i luften… Och – nej, jag har inte fött alla 6, ”bara 4 :)

Nej, nu väntar bad med småbusarna, nybakta Hallongrottor och med lite tur en stund i soffan med en god kopp te och en underbar man.

Dagens låt: Till minne av mannen vars film jag och tjejerna i volleyboll laget såg tre dagar på raken på bio: Patrick Swayze; She's like the wind
http://www.youtube.com/watch?v=FlvYoD1RXWA

Inga kommentarer: