Dagens låt:

söndag 13 september 2009

Separations ångest!

Mannen har jobbhelg så jag har varit själv hemma med barnen. Har examinationer nästa måndag, så pluggandet pågår för fullt. Thank God for teenagers kan inte sägas för många gånger! De är GULD värda dessa dagar.

Sessan hade en klasskompis här igår, så det var full fart med olika lekar och så Singstar förstås :)
Lite röjning av sommarväxter från altanen har vi också hunnit med och tvättmaskinen har gått varm. Tja, det är väl inte underligt att vi har ett aldrig sinande tvättberg i detta hus med 6 barn. Visserligen sköter tonåringarna sin tvätt själva, men på något underligt sätt så hamnar många av deras saker i vår tvätthög ändå…

Tja, sköter och sköter förresten, deras golv på rummen vittnar oftast om annat :)

Slängde ihop en supergod höstig köttgryta idag med kantareller och bacon i, serverades med ris och var hur *yummie* som helst… tyckte jag, samtliga andra (inte Trötter då förstås) ”roade” sig med att peta bort alla kantareller *suck* Förstår inte riktigt grejen då kantarellerna redan gett smak åt hela grytan, så de kom ju inte undan smaken ändå…

Snart börjar dagisinskolningarna, jag har, ska erkännas, lite ångest inför det. Vill egentligen inte lämna bort dem alls, vet ju hur mycket dagis påverkar barn och mina är ju så perfekta! Ja, ja, i MIN värld alltså och jag vill inte att de ska bli påverkade negativt på något sätt. Hönsigt och überkontollerande – javisst, but that´s me! Jag vet också att det är ett jättebra dagis med toppenpersonal och att jag kommer att tycka att det är jättebra sen… längre fram, men jag måste igenom hela lämnings processen först. Misstänker att detta är jobbigare för mig än för barnen, de ser fram emot det jättemycket. Mannen kommer få sköta det mesta av dagisinskolningen eftersom lillprins är så mammig och mamman är så lillprinsig. Ingen bra symbios i en separations situation…

Ja,ja, det löser sig, det har ju onekligen funkat för de andra barnen och det är ju fortfarande ”vettiga” (om än tonåringar…)

Idag förtjänar jag lite kvällsmys med höstens första brasa i täljstensugnen:
Och ett gott men nyttigt snacks framför tv:n och brasan:
Dagens låt: Robbie Williams; Angels http://www.youtube.com/watch?v=hGzTyhSX7e0

Inga kommentarer: