Dagens låt:

söndag 6 september 2009

Pytt i panna

Igår fyllde Butter 17 år och fick således välja dagens mat vilket blev, rostad Mandelpotatis med ugnsbakad kycklingfilé och Bearnaisesås. Inte helt fel :)
Sessan har jobbat på att lära sig hoppa långhopprep och det går numer hur bra som helst, hon kan till och med ”hoppa in”.
Vissa förstod inte riktigt rephoppningens regler, det där med att man ska undvika att fastna i repet och att meningen är att man inte ska nudda det alls…
Den äldre damen i huset bredvid kom med dessa små godingar som imorgon ska förvandlas till höstens godaste marmelad *mums*.
Småbuset är nu hemma igen *njuuuuuter* Stort kram och pusskalas på eftermiddagen och ordningen är nu återställd i huset, precis som det ska vara!
”Roade” mig på förmiddagen med att sätta upp trädgårdsbelysning längs med staketet, men konstruktionen var så urbota dum att jag var färdig att slänga hela skiten i soptunnan innan jag kommit halvvägs. Efter några ”F-N” som ekade högt över hela byn så kom Butter till undsättning och räknade ut hur det hela skulle vara, så nu sitter den där den ska och förhoppningsvis så kommer den göra sitt i höstmörkret. Lovade mig själv heligt och dyrt att om jag ska gifta om mig med mannen i nästa liv igen, så får han se till att bli född med ett händigt handlag, så jag slipper brottas med sådant här elände då i vart fall.

Imorgon bär det av till skolans värld för en fältstudie :)

Dagens låt: Gillar när detta gäng har förutfattade meningar... http://www.youtube.com/watch?v=Uz0GOlLoeBQ

Inga kommentarer: