Dagens låt:

tisdag 29 september 2009

Miss Goody two shoes

De senaste dagarna har tillbringats i böcker eller framför datorn.
Idag hade vi föreläsning, som sänds live men campusstudenterna finns där på plats i föreläsningssalen.

Det roligaste med dessa föreläsningar är de gånger ”miss Goody two shoes” sätter fart och pratar. Denna ”miss Goody two shoes” är alltså en student. Dagens utläggningar från denna person (som jag tyvärr inte vet hur hon ser ut eftersom det bara är föreläsaren i bild) var hysteriskt roliga (för mig alltså… Ibland funderar jag verkligen över hur folk tänker i dessa situationer, om de ens så mycket som för en bråkdels sekund funderar på hur de framstår med sina utlägg). Antagligen inte, för då skulle de garanterat hålla tand för tunga!

Dagens utläggningar var som följer: det handlade om upprättande av åtgärdsprogram och miss Goody sade följande: ”Asså, de e ju viktigt att få med morsan och farsan i diskussionen kring ungen, annars händer det ju fan inte ett skit!”

Vidare: ”Asså, alla vi som kommer ihåg en gnutta av vår skoltid tänker efter så vet vi ju hur det var, vi sket väl fan i om läraren snackade om NO prov imorgon, den där snygga grabben i matsalen var ju det som var viktigt liksom. Tacka fan för att vissa ungar hamnar utanför systemet liksom”

Hon hade lååååånga utläggningar om det mesta och tog mer eller mindre över föreläsningen bitvis. Till slut fick föreläsaren avbryta henne och tala om att hon behövde gå vidare i föreläsningen.

Ja, vad ska man säga?! Kalla mig gammeldags allt ni vill, men jag skulle INTE vilja att mina barn hade en lärare som hade detta sätt att prata på.

Fördelen med att se denna live hemma är ju att man kan skratta och kommentera högt bäst man vill utan att någon annan ser eller hör, bara hundarna här hemma, men de verkar faktiskt inte dela min typ av humor :(
Och bara så ni vet; en kexchoklad smakar bäst sittandes i en plasback från Posten, så det är bara att banta så man kan knö ner sig i en, fast vissa har det ju lättare än andra :)
Dagens låt: Abba; When I kissed the teacher http://www.youtube.com/watch?v=SXpzPWwEFOI

Inga kommentarer: