Dagens låt:

onsdag 9 september 2009

Tillbaks :)

Fältstudien gav mersmak. Alltså, dessa underbara barn *njuuuuuter*. Ingen dag är den andra lik och den gruppen jag observerade var helt ljuvlig. Jag skulle uppmärksamma eventuellt marginaliserade barn och jag fann dem även i denna grupp. Marginaliserade barn är de barn som av en eller annan orsak inte deltar fullt ut i gruppen, aktiviteten eller annat. Jag ska tillbaks på torsdag för att fortsätta min observation och nästa vecka ska jag ha planerat för en övning / aktivitet av något slag där målet är att dessa marginaliserade barn ska vilja och kunna delta fullt ut.

Igår drabbades jag lite av ett ”husmoders ryck” och bakade dessa smarriga Mandelbiscotti, som är helt otroligt goda med en kopp te i höstmörkret.
Vidare så har jag kokat marmelad på 3 kg plommon och den blev också hur god som helst :) Enda missen var att efter att ha kärnat ur alla dessa plommon så såg jag ut som värsta nikotinmissbrukaren om fingrarna, helt gul- orange… Halleluja för citron, nu ser jag ut som en frisk människa om händerna igen. Lite pinsamt hade det ju känts att gå på sessans föräldramöte på kvällen och se ut så där.
Föräldramötet var som de är som mest, förutom att detta var för bägge 1:orna på skolan. Den andra ettans föräldrar var alla där, medan vår etta var ganska så underrepresenterad, endast föräldrar till 6 utav barnen var där. Men så är den andra ettan helt ny också och hamnade på denna privatskola då kommunen stängde ner den skola där de gått i förskoleklass. Lite taggade var de allt och hade sitt kritiska sinne på, kanske inte konstigt med tanke på de tidigare turerna med gamla skolan. Mannen blev självklart klassförälder :)

Känner mig någorlunda i fas med studierna, men det är fullt upp hela tiden. Givetvis så har de nu knökat in en föreläsning till med bifogad problemstudie och extra seminarium. *suck* Visserligen intressant stoff, det handlar om etik, men man vill ju faktiskt hinna reflektera och lägga på plats också, inte bara utöva korvstoppning! Önskar som vanligt fler timmar per dygn och att tiden stod still emellanåt… Idag är det i vart fall ”mamma – barn mys dagen” , så nu lämnar jag er till ert öde :)

Dagens låt: En underbart vacker låt från tjejen som står för all musik i favvoserien Mc Leods... Rebecca Lavelle; Sometimes http://www.youtube.com/watch?v=KgTvpTntbiM

Inga kommentarer: