Dagens låt:

torsdag 11 februari 2010

Blivande "svärmor"?!

Jaa… jag tror i vart fall att det är så jag ska tolka informationen. Sessan ska nämligen gifta sig. Inte något jag trodde jag skulle få höra innan hennes 8 års dag, men så är det! Glad i hågen kom hon hem och berättade att hon nu hade chans på D i sin klass och att de skulle gifta sig.
- Ni får nog vänta några år med själva giftermålet… svarade jag lite svävande.

- Ja då, det vet jag!

Däremot hade sessan gjort en lista på saker som de skulle ha i sitt liv tillsammans. Här följer listan:

• 2 kaniner

• 2 hundar

• 6 hästar

• 10 kor

• En raggarbil utan tak (har ingen aning om var denna idé kommer ifrån, så jag skyller på D)

• Hus

• Ladugård

• Plantera vattenmeloner

• Plantera honungsmeloner

• Bo på landet (med tanke på djurinnehavet så torde det ju vara en bra idé…)

• Hage

• 2 kattungar

• Plantera blommor

• Plantera äppelträd

• Bröllops tårtan ska vara choklad med choklad glasyr

Ja, så kan det vara. Hoppas att D har insett vem han har att göra med och att allt detta ingår i dealen. Denna tjej vet var skåpet ska stå minsann! Förhoppningsvis har jag några år på mig att vänja mig vid tanken… :) (Trodde ju att nån av tonåringarna skulle vara först *ler*)

Dagen efter berättade sessan mer ingående hur det hela gått till. De hade lekt någon form av "jagalek" när hon kom på att hon skulle nog fråga chans på S eller E i klassen. Men de sprang bara undan hela tiden, så då fick det bli D istället och han sa JA direkt! D hade också en annan flickvän hemma som han nog skulle göra slut med, men även om han inte gjorde det, så spelade det ingen roll för sessans del, för då kunde de ju bara dela på honom! Sessan träffade ju ändå mest D i skolan, så varför göra det krångligare än vad det är?

Tänk så härligt bekymmerslöst det är med relationer i unga år...

Hade baslags träff idag, men av 5 deltagare så var det bara jag och en till som dök upp. Så stor nytta har man av det baslaget. *suck* Men hon som var där är lika seriös som jag och vill verkligen fixa kursen så vi fick en hel del gjort ändå.

Vi har nu bokat lokal till sessans och kompisens disco kalas. Det kommer bli så bra så. Det ska vara på en fredag kväll så det är mörkt ute och vi ska ha marschaller utanför och ”cool” belysning inne. På måndag ska jag och sessan och kompisen plus kompisens mamma gå på kondis och planera resten. Mysigt värre siddu :)
Är fortfarande inte helt fit for fight efter förkylningen. Men det enda symptom jag har är enorm trötthet. Somnade i soffan nu på eftermiddagen och känner mig bara allmänt seg och slö. Ger det några dagar till och hoppas på det bästa.

Dagens låt: Bara en sköning... Ray Lamontagne; Hold you in my arms http://www.youtube.com/watch?v=406Se3xPTqQ

2 kommentarer:

Mamma Ann sa...

Ja ett gott skratt förlänger livet. Tycker det verkar som om Sessan ska bli bondmora med enbart djur. Tur att hon bara fyller 8 år, hon hinner säkert ändra sig flera gånger.

Cilla sa...

Ja, det får vi nog hoppas på. Har ingen lust att vara jordbruks avbytare på äldre dar, det räcker nog gott och väl med att bli mormor och farmor åt en hel dröse *ler*...