Dagens låt:

söndag 21 februari 2010

JÄKLA Marcus Fagervall!!!

Hemma igen efter en helg i huvudstaden. Jodå, det gick hur bra som helst att köra dit, inga problem med väglaget alls. Det gick nästan FÖR bra kan man säga… Vi satt och lyssnade på Rix FM på radion, där de pratade med Marcus Fagervall om helgens schlager startfält.
Han hade en ganska rolig utläggning om att Alcazar börjar komma till åren och nog behövde hjälp med rösterna. Men å andra sidan så bor det nog en liten "Disco- bög" i oss alla?! Detta började jag genast fnula över; hur i hundan en "bög" (har absolut INTE något som helst emot homosexuella personer) plötsligt intagit delar av min kvinnliga kropp och var i så fall han befann sig… Väcks ur mina drömmar av en härlig discoblixt från höger sida och inser att… det där var nog ingen discokula… det var nog mer en… fartkamera…

Viker ner blicken till hastighetsmätaren och noterar strax under 110… har egentligen ingen aning om vad hastigeten på vägen just nu är då den alldeles nyligen smalnat av. Håller utkik efter nästa skylt som visar… 70 *skräck* Visserligen en dubbelskylt som markerar ny hastighet, men det gör den ju även vid bibehållen hastighet vid utfart…

Ringer mannen som, likt alltid, är lugnet själv. Kommer på att registreringsskylten fram är nog toksmutsig och isig, så den syns nog inte på bilden. Stannar till på en P plats och ber en liten bön medan jag går runt den toksmutsiga, isiga bilen, för att finna... Sveriges renaste registreringsskylt! *suck* Ja, ja, bara att bita i det sura äpplet och börja hitta lösningar på hur denna familj ska klara sig med bara en chaufför i minst 2 månader. Jäkla Marcus Fagervall!!! Ska banne mig skicka boten till honom, ja, han kan dela den med pensionärerna i Alcazar och min röst kan de se sig om i himlen efter!!!

Helgen i huvudstaden var väldigt trevlig trots allt. Kloker shoppade rumpan av sig och mycket snyggt blev det :) Här är Kloker i Pendeln på väg tillbaks till hotellet:
Hemköpspåsen var väl den enda som inte innehöll kläder! Den innehöll  smaskigheter till schlager tittandet på hotellrummet ( samt ruttna tomater att kasta på Alcazar...) God mat åt vi hela helgen, trots avsaknad av Sawadee:
Min utsikt under större delen av lördagen:
Utsidan på dörren till en provhytt, med Kloker på insidan:) Befann mig själv inte i en någon gång under helgen – det ni! Shoppade mest till barnen (som vanligt). Ja, det och SJÄLVKLART te från favorit te butiken på NK *love*
Så nu är det uppbullat med te för ett bra tag framöver!

Denna skylt satt i badrummet på hotellrummet. Vet inte riktigt hur jag ska tyda den... OM man väljer att tyda den bokstavligt så är det ju bara att be en bön för att personen som bodde i rummet innan oss, bodde här 2 dagar...
På väg hem var vägarna i toppskick, inga problem någonstans. Men när vi kom till Marcus Fagervalls fartkamera så noterade jag och Kloker att han är väl inte så tokig ändå trots allt. Hastigheten var 90 förbi kameran (*hoppar och skuttar*), så körkortet ligger säkert i plånboken ett tag till :) Men boten kan de fortfarande få dela på... *morr*

Fina, härliga, fantasitisk underbara lilla Kloker hade en toppenhelg och har nu en förnyad garderob - allt mer än välförtjänt!!!
Dagens låt: Hade kunnat vara jag… Markoolio; Åka pendeltåg http://www.youtube.com/watch?v=AUIAc1lFy6E

2 kommentarer:

mamma Ann sa...

Aj aj det blev en extra dyr resa räckte det inte att en i släkten fick böter.Hopppas att morgonen har varit toppen för Sessan.

Cilla sa...

Sessans morgon har varit supertoppen!!! Hörde att "farfar" också tittat lite fel på hastighetsmätaren...