Dagens låt:

tisdag 23 februari 2010

Insnöad, både bokstavligt och matematiskt...

Äntligen har jag en dag alldeles för mig själv :) Kommer inte ihåg när det hände sist, men länge sedan var det. Har inget speciellt att göra med dagen heller, då veckans uppgifter i matematiken är avklarade, eller tja… kan ju inte påstå att jag fattar allt denna vecka, nu börjar det bli snurrigt! Inte ens mannen kunde förklara så att jag förstod och genast regredierade jag till gymnasieålder och tjurade ihop. Matematik är f-n allt annat än kul när man inte förstår!!! Har skickat uppgiften till papsen i hopp om räddning.

Vi har även en krånglande bil. I USA har man tydligen ingen jättekyla, för vår Chrysler vill inte alls vara med och leka. Här om dagen la den av helt och när vi väl fick igång den hade den ställt om allt till amerikanska inställningar, Farenheit, miles och så vidare. Jättekul - NOT!!! Kommer aldrig mer att köpa en amerikansk bil, hur rymlig den än må vara! Visserligen ligger körkortet tryggt i plånboken, men vad hjälper det när man har en opålitlig bil?

Det snöar fortfarande här och jag börjar fnula över om det är en ny istid på G… Ser nästan inte sjön genom köksfönstret längre, för snövallarna är så höga. Finns det någon där ute som fortfarande tycker att det är kul med all snö? Till och med sessan börjar tröttna här hemma och det säger ju inte lite! Ja, ja, snart är det Mars och då borde det börja hända lite saker. Läste att den första färskpotatisen är skördad i Skåne(dock inte värd 750 kr/kilo), så ni ser, det är på gång! Såg detta somriga hav i helgen, inte helt fel väl?!

IKEA… vår räddare i snön :)
Nej, ska nog ta och unna mig en riktigt god kopp te, framför brasan och titta på en bra film. Inget blir ju sämre av det i vart fall, inte matten heller *suck*

Dagens låt: Kände bara för denna idag... Wille nelson; You were always on my mind http://www.youtube.com/watch?v=s-Xl17B-Z0A

Inga kommentarer: