Dagens låt:

tisdag 16 februari 2010

*suck*igt inlägg

Ja, så var småbuset hemma från dagis igen. Börjar kännas som en följetong… Jag som hade planerat att hinna träna på förmiddagen samt få läsa min matematik i lugn och ro. Men nu gick allt det om intet och jag sitter här med sjövild och mer sjövild som dessutom bara är sams korta stunder. Får jag något överhuvudtaget gjort? NOPE! En mors lott i livet…

Börjar bli lite trött på dessa fullknökade veckor. Om alla (inklusive mig själv) höll sig på benen och var friska så skulle detta flyta på hur bra som helst, men så är ju tyvärr inte fallet *suck*. Som det är nu så måste allt ”tas igen” när mannen väl är hemma, vilket gör både hans och min tillvaro helt utan några som helst lugna andhämtningsstunder. Tråkigt men sant! Bara att bita i det sura äpplet och se fram emot ålderns höst :)

Här är bildbeviset:
Takdropp… Våren är på intågande. Det kändes liksom viktigt att konstatera det nu när väderprognosen säger att det ska komma hutlösa mängder snö till helgen. Hipp hipp hurra- Fet not!!! Postlådan fylls dagligen med vårreklam av olika de slag och likaså butikerna, men hur inspirerande är det att handla vårsaker i 2 meter snö och inkommande snöstorm?! Ja, ja, Kloker tycker att det ska bli hur kul som helst ändå, snöstorm eller inte, så det är väl bara att pälsa på sig så man inte fryser ihjäl mellan butikerna.

Jag som precis hade beställt mina nya vårgardiner till köket – sjukt snygga om jag får säga det själv. Hmm… Nej, de ska upp ändå, snön kan ta sig där bak! Jag SKA ha vår om det så bara är på insidan av huset. Ska nog plugga på när buset somnat ikväll så jag kan inhandla lite vårinspiration till köket imorgon på dan. Jag tänker trotsa denna vinter tills den ger upp, så det så! Måste fixa till i vardagsrummet också och byta gardiner och så, för när solen väl är framme bleker den som attan. Men, dagen är och förblir som den är så detta får allt bli ett senare bekymmer.

Dagens låt: Dead or alive; You spin me round http://www.youtube.com/watch?v=zJv5qLsLYoo

Inga kommentarer: