Dagens låt:

fredag 5 februari 2010

Hästjobb och present bekymmer

Takskottningen höll på tills efter 22 tiden igår. Insatserna från familjens medlemmar var av olika karaktär. Mannen gjorde den klart största arbetsinsatsen. Problemet blev garagetaket, där det inte bara räckte med att ta bort den enorma mängden snö från själva taket, utan den behövde ju förflyttas från marken där den landat också. Dubbelt jobb med andra ord. Tonåringarna var behjälpliga även om Trötter var den som gjorde i särklass mest och med gladast min. Känns jätteskönt att det nu är gjort, för blir det töväder kommer snömängderna väga MULTUM!!!
Okej, riktigt dessa mängder var det ju inte (även om det var mycket) men för de som skottade så kändes det nog så här...

Blir bara sämre och sämre i denna förkylning och är nu dunderinfekterad. Lillprins vaknade och hostade i natt, men håller fortfarande tummarna för att han slipper min variant. Hade som tanke en stund igår att hjälpa till med snöskottningen, då det var så mycket. Känner mig så nöjd idag med att jag avstod. Mår ändå sämst hittills under denna sjukdom och hur hade inte det varit om jag hållit på och skottat tak också? Det som är jobbigast just nu är att jag är så slut fysiskt. Orkar ingenting och blir helt slut för minsta lilla… Måtte det vända snart!

Lillprins fick ändå gå till dagis idag. Han är ju jättepigg dagtid och han behövde få ”slippa” trötta mamman och busa av sig lite istället. Nu väntar ju en hel helg med mamman ändå, så dagis känns som en bra idé! Filosofen var idel solsken, inga sura miner om dagis där inte trots krockar med träd och lösa tänder :) Sessan ska som vanligt ha en helg med bästisen Linnea, så hon är på topp hon med. Kloker ska tillbringa helgen med sin pappa och Trötter ska ut och svira med kompisarna, så det blir lite manfall. Men som jag mår så gör det absolut ingenting!

Dagens matematik seminarium gick bra. Fick dock en insikt om att jag är helt väck när det kommer till uträkningar med bråk. Visserligen var jag inte ensam om det, men det blev ju inte bättre av att en deltagare i seminariet gjort sluttentan förut och meddelade ”att det gäller att ha koll på bråken”. Ja, ja, det får bli ett senare bekymmer när jag är frisk nog och har ork att ta tag i det. Mannen verkar ha glaskoll, så det känns ju i vart fall tryggt!
Sessan fyller 8 år om några veckor och jag har inte en susning om vad jag ska köpa till henne. Hon har ju börjat hamna i nån form av ”mitt emellan” ålder, där vissa leksaker (typ Barbie och Polly Pocket) börjar bli passé. Men vad som istället är inne vet jag inte. Ja, Schleich hästar med tillbehör, men där har hon ju så gott som allt som går att uppbringa, så det är ju ingen rolig idé… Själv säger hon kläder?! Men HALLÅ!!! Den lilla damen tar upp mer garderobsutrymme än sin mor och det säger inte lite det! Så kläder känns allt annat än lockande… Kanske om man gör en rejäl urrensning? Hmm… tål att tänka på tills en dag då fysiken åter är på topp.

Dagens låt: Bara en skön låt helt enkelt :) Anna Nalick; Breathe http://www.youtube.com/watch?v=jPz3YaIJkjQ

2 kommentarer:

Mamma Ann sa...

Hade samma tanke vad ska man hitta på till Prinsessan, men det löser sig nog. Hade hoppats att du haft någon susning.Har hon mobilen igång nu?

Cilla sa...

Nej, inte än, men det kommer :)