Dagens låt:

onsdag 17 februari 2010

Vår!!! (i köket) :)

Tillbringade förmiddagen i den stora staden 5 mil bort och gjorde inhandlingar till ”vår köket”, var på ett strålande humör, vilket självklart ledde till att jag mötte idel trevliga människor också.

”What you are thinking is what you are attracting” *ching- ching*

Har fortfarande inte riktigt kommit till freds med att apoteksvarorna numer står uppradade likt godis vid kassorna. Fascinerande! Kommer nog dröja ett tag innan jag slutar titta till varje gång jag ser dem. Visserligen tycker jag att det är toppen att de blir mer tillgängliga men att det ser konstigt ut är ju en annan sak... Fnular på när det är dags för vinet att göra entré i livsmedelsbutikerna?!

I kassan på en av butikerna stod en utländsk mamma före mig i kön med sin son som var typ 5 – 6 år gammal. När de kom till kassan hade de frågor om en vara och den lilla pojken fick agera tolk åt bägge hållen för mamman och kassörskan. Han var så himla duktig den lilla killen men jag tänkte också på hur tragiskt det var att mamman var så beroende av sin lilla pojke för att klara av de enklaste sakerna i detta land. Undervisning i svenska som andra språk är VIKTIGT och borde vara tillgängligt för ALLA som behöver det! Tyvärr är ju verkligheten en annan…

Fixade till köket på eftermiddagen och firade sedan med Pannkakor till barn och Pasta med räkor till vuxna. Så här fint och ”vårigt” blev det (ignorera snön utanför fönstret och tänk "skir grönska"...):


Dagens låt: Glorious; Andreas Johnson http://www.youtube.com/watch?v=4opY4pgDoHA

1 kommentar:

Lev Livet Lett Lokki sa...

Så nydelig Cilla!!!
Vakre farger, ååå det er SÅ fint ❥❥❥
Ble helt glad av fargevalget ditt!
Ønsker deg en strålende uke Cilla, med nydelig nytt kjøkken!
Varm klem fra Lokki