Dagens låt:

måndag 1 februari 2010

Bandana lady :)

”Förändring är det enda som är konstant” och dagen till ära i negativ mening. Min förkylning har nu spätt på med halsont också. Jag som trodde att idag var dagen då det skulle vända, men tji fick jag :) Låter dagen till ära som om jag varit ute och partajat i en vecka eller så.

Lillprins ”kruppar” på nattetid så det blev inget dagis för hans del idag. Filosofen ville för första gången gå till dagis trots att lillebror skulle vara hemma :) Lillprins däremot tycker att det är jättekonstigt att inte storebror är hemma. Flera gånger denna morgon har jag kommit på honom med att stå och hänga i handtaget in till Filosofens rum, med öppen dörr, och bara titta efter honom *gulligt*. Men det är nog jättenyttigt för dem bägge två att vara på tu man hand emellanåt.

Denna sjukdomsperiod med många drabbade börjar ta ut sin rätt på mitt tålamod och humör. Känner mig kroniskt småirriterad och har ett JÄTTEBEHOV av att få vara ifred. Men, det kan man ju glömma så länge lillprins är hemma. Egentid blir det först när alla är fit for fight och tillbaks på skola och dagis igen…

Sessan har haft kompisen Sofia här under söndagen och tacksamt nog var mannen hemma och fick sköta föräldrakontakterna medan jag gömde mig i vardagsrummet. Har sett fräschare ut, jag lovar!

Har nu beställt 8 stycken Bandanas (snusnäsdukar) i olika färger. Har ju insett att detta hår kommer, innan det blir en väldigt kort page, befinna sig i ingenmansland under flera månader och se om möjligt ännu mer för jäkligt ut. Lösningen blir således att gömma eländet under en sjal a´la mjölk piga och emellanåt förvilla med olika andra sjaluppsättningar. The bandana lady – that´s me…
Jobbar på att få baslagsgruppen att komma överens om EN tid i veckan att träffas över nätet på. Vi blev till slut 5 stycken i gruppen och den sista var en kvinna som egentligen varit med i en annan grupp från början, men där de andra blivit så sura för att hon inte kunde träffas på kvällstid. "Stackare" tänkte vi och hälsade henne välkommen till vår grupp. Men... Nu är denna kvinna SÅ, SÅ, SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ omständig när det kommer till denna tid att man blir mer eller mindre GALEN! Hon läser en kurs till samtidigt och vill att alla vi andra ska ta hänsyn till den. Men alla andra läser också 2 kurser samtidigt så någonstans måste alla vara villiga att kompromissa, men inte denna damen inte *suck* Börjar ha en stor förståelse för det baslag hon nyss lämnade. Snacka om nitlott... Vi är ju vuxna människor, hur svårt ska det vara?
Idag ska sessan i vart fall få sina nya glasögon, något hon längtat efter hela helgen!

Dagens låt: I´m Happy http://www.youtube.com/watch?v=rdkqyrfiw0I

Inga kommentarer: