Dagens låt:

söndag 7 februari 2010

Våren är här!!!

Jajjemensan, är man optimist så är man! Solen strålar från en klarblå himmel och bolmar in genom fönstren (som visar sig från sin allra skitigaste sida). Men vad gör väl det?! Det är en VÅRSOL, en sån som värmer och smälter snö *YIPPIE*

Får genast lust att putsa fönster och byta gardiner, göra i ordning på altanen och odla fräknar med en kopp te i handen ute på soldäcket. Genast värms min vinterfrusna själ och hoppet tinar den sakta men säkert. Vi går mot ljusare tider! Jag ÄLSKAR våren och i min mening börjar den idag! Längtar tills gräsmattan börjar anas under snön och den där lite unkna gräsmattelukten fyller luften. Fåglarna som kvittrar, Krokusar som sträcker på sig i vårsolen, hala isfläckar på asfalten, tjat om cykling, ja till och med en hel liten armé av småbus i galonisar känns lockande. Och… nu är vi på väg!!!
Fick en snilleblixt igår när jag faktiskt mådde lite bättre och gick ut och skottade en stund. BAD IDEA!!! Var helt sjukt slut resten av dagen och helt död idag. Det är bara vårkänslorna som ger mig lite katalysator för dagen. Har nu beslutat att om det inte känns bättre inom ett par dagar så blir det farbror doktorn och penicillin som gäller. Måste ju vända detta på något sätt och infekterad, jag DET är jag. Har till och med fått såna där förkylningsblåsor på näsan som jag bara får om jag är hyperinfekterad… Lillprins är inte heller fit for fight så tyvärr lutar det åt att han har samma sak som jag.

Gammelkatten har besökt veterinären för 3:e gången på två månader. Samma sak som vanligt, drän, krage och penicillin. Denna gång tror vi att han halkat inne i vedboden (som de tycker är jättekul att vara i) och rivit sig på en spik. Det trodde veterinären också med tanke på hur det såg ut. Ja, vi kan detta nu och besvärade oss inte ens med att ringa och överlägga först, utan åkte helt sonika ned med katten på morgonen och talade om vad han behövde. Veterinären bara log och litade på vårt omdöme.

Idag ska sessan och mannen gå på bio. Det skulle varit jag om jag varit frisk *snyft*. De ska se Prinsessan och grodan. Det blir säkert jättemysigt! Jag får väl gå med Filosofen och se något annat när jag blivit frisk. På tu man hand tid med barnen är verkligen guld tid :)
Gäspade mig igenom melodifestivalen igår. Riktiga TRÖK låtar! Hoppas att det bättrar på sig. Var helt förundrad över Jenny Silvers klädsel och scenspråk. Trodde hon på fullaste allvar att det skulle gå hem ”i stugorna”? Roligast var när de filmade henne bakifrån och Sessan frågade om hon hade blöja på sig :) Ja, ändrat stil helt och fullt från dansbandsstuket det hade hon i vart fall gjort. Kanske var det som var själva poängen för hennes del och inte att vinna. Bara att göra ett statement att ”this is the new me”?! Bra gjort i så fall!

Dagens låt: UNDERBAR låt; Jimmy Cliff; I can see clearly now http://www.youtube.com/watch?v=gIqLsGT2wbQ

Inga kommentarer: