Dagens låt:

söndag 14 februari 2010

Framsteg!!!

Ja, här har det varit stiltje, ja, på bloggen alltså, men inte så mycket i verkliga livet :)

Fredagen bestod av seminarium där jag fick BERÖM för min matematikuppgift och läraren tyckte att den visade på ett mycket bra matematiskt ”tänk” och att han nog skulle använda den uppgiften i kursen nästa år. De ni! Jag föreslog att han kunde ju ta med den på tentan…

På eftermiddagen hade vi och Kloker ett möte inbokat och jag är SÅÅÅÅÅÅÅ imponerad av hur Kloker fixade det!!! Hon var så sjukt duktig och där om någonstans märktes det hur mycket hon vuxit och gått framåt. –Heja Kloker! Jag blev så glad att jag var alldeles tårögd efteråt. Underbara, härliga, goa lilla Kloker… Resan med henne har ju varit lite av en berg och dal bana, men så mycket tilltro till henne och att hon kommer att fixa detta, det har jag aldrig haft förut. Hon gjorde verkligen skäl för sitt smeknamn ”Kloker” på mötet i fredags. Om det tidigare varit ett steg fram och två steg bak ibland, så blev det nu ett steg bak och tio steg fram. Är SÅÅÅÅÅ stolt över henne!!!
Efteråt åkte mannen till jobbet och jag och Kloker skulle handla lite och köpa med Thai mat hem. Efter att ha varit runt i lite olika butiker och handlat och slutligen fixat Thai maten så var vi på väg hem. DÅ… ser jag att jag tappat min Eternity ring som jag fick av min man i somras *paniiiiik* Blev alldeles iskall och jätteledsen och vi for runt i alla butiker vi varit i och letade utanför i snön, men självklart utan resultat. Ringde mannen som lugnt bara sa: ” Du hittar den, men även om du inte gör det, så är den försäkrad så då fixar vi bara en ny”. Ja, visst, men det är ju inte samma ring. Jag vill ju ha just DEN ringen *suck*. Då säger mannen ” jag tror den ligger på parkeringen där vi hade mötet”. Ja, men visst! Hade inte haft en tanke på det, men när vi åkte dit hade jag haft ont om spolarvätska i bilen så innan jag startade från parkeringen tog jag lite snö på rutan för att göra ren den tills jag kom till bensinstationen. Efteråt skakade jag händerna för att de var kalla och för att bli av med snön. Fort som attan åkte vi tillbaks dit och efter några minuters letande så hittade vi den där! Gissa om jag var lycklig som få. Den låg i snön…
Och vad har jag lärt mig på det? Jo, att aldrig leka i snön utan vantar!

Mormor var här och förgyllde tillvaron mellan fredag och lördag. Vi såg filmen ”Allt för min syster” och den var verkligen intressant ur etisk och moralisk synpunkt. Som förälder vacklar man verkligen mellan två positioner även om man inte tyckte att mamman i filmen var speciellt sympatisk. Hade man däremot varit i samma situation själv, så är jag inte alls övertygad om att jag inte också gjort samma val… Se den och fundera själva!
Igår hade vi något som sessan tjatat om nämligen en ”Dolmio dag”. Hon har absolut gått på reklamen. Men, det var faktiskt JÄTTEGOTT! Vi valde den extrakryddade och jag tror samtliga var överens om att det verkligen VAR jättegott! Så, det blir nog fler ”Dolmio dagar” framöver :)

Idag är det Alla hjärtans dag och jag passar på att skicka en STOR kram till alla nära och kära därute. En extra stor kram får idag gammelkatten som fyller 14 år dagen till ära. Inte illa pinkat eller hur?!
Dagens låt: Självklart till mannen idag ;) (refrängen alltså) The real thing; You to me are everything http://www.youtube.com/watch?v=yT1iDKkZNYU

2 kommentarer:

mamma Ann sa...

Grattis Dickens på din 14-års-dag och ha en riktigt bra Alla Hjätans Dag. Kram

Cilla sa...

Dickens *tassar in* och hälsar tillbaks :)