Dagens låt:

måndag 15 februari 2010

Mord med Fläskfilé på Alla hjärtans dag...

Visst, vi skulle säkert passa in i ”Familjen Annorlunda” på både ett och annat sätt, men en sak som vi har, är att vi ofta har diskussioner om helt wierd saker. Desto konstigare, desto roligare. Ja, detta gäller ju då den vuxna delen och tonårs delen av familjen. Ofta är det jag eller Butter som bidrar med ämnet (säger en del om hur vi går runt och funderar…).

Gårdagens heta diskussion bestod av ämnet: Kan man slå ihjäl någon på ett slag med en Fläskfilé? Kom självklart på ämnet när jag plockade ut en ur frysen och såg Trötter sitta lite hängigt vid bordet. Således kom frågan ” Tror du att du skulle dö om jag slog dig i huvudet med denna allt vad jag kunde?” Trötter, som alltid är game på dessa sjuka frågelekar, svarade JA, självklart skulle jag det!
Själv var jag allt annat än övertygad… Jag tror nämligen inte att jag skulle kunna slå tillräckligt hårt och att Fläskfilén är för kort för en bra sving och att den inte har tillräcklig densitet och tyngd. Trötter å sin tur jämförde Fläskfilén med ett baseboll trä. Jag anser att det är 2 helt skilda saker! Butter la sig i diskussionen och var helt inne på Trötters teori, att självklart kan man slå ihjäl någon med en Fläskfilé. Kloker säger då plötsigt; ” Jaa… men den måste väl vara fryst i så fall?!” vilket ledde till en ännu roligare diskussion om hur man skulle kunna ha ihjäl någon med en tinad Fläskfilé…

Ja, så roligt kan man ha på Alla hjärtans dag i vårt hus :)

Detta fina kort fick jag av Sessan igår:
Sessan själv fick detta fina kort av sin ”trolovade” idag när hon kom till skolan:
Hur gulligt var inte det?!!!! Vilket jobb lillkillen lagt ner, en klar vinnare!

Gårdagen tillbringades till stor del ute i solen med HELA barnaskaran:
Idag har jag och sessan varit på kondis med kompisen och kompisens mamma och planerat det kommande discot. Det blir nog hur bra som helst! Dessutom kommer sessans pappa hit med sin flickvän på söndag och stannar tills på måndag, så de kan vara med och sjunga för sessan på måndag morgon när hon fyller år. Kanske ännu ett kriterium för ”familjen Annorlunda”?! Inte för att jag skulle vilja vara med i det programmet för nåt i hela världen. Vilken *SKRÄCK* att ha en kamera i nyllet hela tiden, det räcker gott och väl med ”annorlunda” här ändå :)

Till helgen ska jag och Kloker på ”tjejresa” och utöva vårshopping. Kloker har ju verkligen gjort sig förtjänt av en belöning som heter duga efter mötet i fredags och detta är nog det som hon tycker är allra roligast. Vi ska bo på hotell och mysa och äta gott och bara strosa runt i affärer i tid och evighet.

Livet är bra härligt!!!

Dagens låt: The time of my life; Bill Medley och Jennifer Warnes http://www.youtube.com/watch?v=RH0lEVMuzzw

3 kommentarer:

mamma Ann sa...

Vilket gulligt kort hon fick av Dennis, han menar nog allvar den lille pojken, Vad säger prinsessan?Låter skönt med en frihelg, kan även du behöva som pluggar så mycket.

Cilla sa...

Sessan blev glad men tyckte nog att det mest nog var som det skulle :) Ja, en "frihelg" är ju inte helt fel...

Cilla igen sa...

Det blev lite många "nog" där uppe, men jag blev störd av Flingans magprovande (vilken mage som var mjukast och mysigast att ligga på... Husse vann!!!)