Dagens låt:

tisdag 16 juni 2009

Que?!

Satt för en gångs skull och slappade framför tv:n igår och hade egentligen ingen som helst koll på vare sig program eller kanal. Men ganska snart gick hjärnan igång och jobbade med att försöka klura ut om det var ett humorprogram eller en dokumentär. När hjärnan efter en stund insåg att det faktiskt VAR en dokumentär så spenderade den resten av tiden med att på något som helst sätt försöka förstå hur sjutton detta kunde gå till…

Jag tycker själv att jag är öppen och försöker alltid förstå och acceptera människors olikheter, vi har till exempel en transvestit som bor i den lilla staden nära oss. Jag blir jätteglad varje gång jag ser honom, vilken härligt underbar och modig person som törs leva ut och stå för vem han är trots att han är rätt så rejält ensam om det i den här lilla staden. Men innehållet i detta tv program måste jag erkänna var svårt att greppa.

Programmet var en dokumentär om personer med diagnosen "objectum sexual", dvs. individer som blir förälskade i och känner stark fysisk attraktion till föremål istället för personer.

Exempel, en kille ligger och kysser en avstängd karusell och gnider in sig i smörjoljan från den samma och är helt lyrisk. Innan han går därifrån så har han en lång kärleksförklaring till denna karusell och avslutar med ”jag vill verkligen inte lämna dig, men vi ses snart igen. Du vet ju att jag älskar dig”…

En annan kvinna berättar att hon har ett förhållande med en altarring i en specifik kyrka och att de har en kärleksrelation som vem som helst annars, med förspel och hela rubbet…

När sen en kvinna sitter hemma i sitt vardagsrum och berättar att hon har världens bästa älskare och minuten senare börjar hångla igång med ett staket, ja, då blev det bara för mycket för min lilla hjärna att smälta.

Återkommer ideligen till samma sak; mänskligheten är och förblir fascinerande!

Dagens låt: Favorit i repris; The Ark; It takes a fool to remain sane...http://www.youtube.com/watch?v=6HsiMePZ2b0

Inga kommentarer: