Dagens låt:

måndag 15 juni 2009

Sol, sniglar och Sing star


Undrens tid är inte över, har faktiskt sett några glimtar sol idag!!! *hallelujah*
Butter kastade sig ut och började måla direkt! Eller, tja... kanske inte kastade sig direkt... men gjorde det efter viss övertalning i vart fall :) Så, nu är vi på G igen! Har även hört ett surrande rykte om att det ska bli SOL imorgon!!! I love rumors!!! (that are true...)

När jag dagen till ära gjorde ett litet besök i trädgården så noterade jag regnets framfart. En av krukorna var numer en svimmingpool för Tagetes och Pelargon. Kul att någon i denna familj har en swimmingpool, men konstigt nog verkade de inte speciellt glada över det, surpuppor! Tänkte att ska det vara så, så kan de allt vara utan så jag tömde ut vattnet och nu står de där i kletig jord istället - HA! Kan de gott ha otacksamma som de är...


Vi har även fått nya hyresgäster i trädgården... små (mindre trevliga) svarta Skogssniglar. Mutar glatt barnen till 5 kronor per snigel som återvänder till skogen!

Hade hela huset fullt av folk på förmiddagen och bland annat vår kära kloka lilla Ulla - bulla. Hon berättade en liten anekdot om när hon var i Danmark på ridsemester nyligen. Hon förstod nämligen nästan allt som den danska ridansvarige sa och tänkte stolt att "shit det här var ju inget problem, gud vad jag är bra på Danska". Men efter en stund visade det sig att de Danska deltagarna fattade så gott som ingenting av vad den "Danska" ridledaren sa...

För stunden har vi 7 barn i huset eftersom Klokers lillasyster är på besök. En riktig liten sångfågel och jag lär behöva gå på Whiskey resten av veckan efter dessa Sing star dueller... *harkel* Tur att jag bara behöver fingrarna och hjärnan till bloggen annars hade det varit tyst här ett bra tag framöver!

Har ju redan utmanat min mor på eländet men ser fram emot att ta mig an min far när han nu kan tänkas våga sig hit på ett besök... *moahahahaha*

Dagens låt: Bananarama ; I heard a rumor http://www.youtube.com/watch?v=IddaRTuYRW4

3 kommentarer:

mamma Ann sa...

Jag skulle tro att du får riktig konkurrens om din far sjunger, han kan ju till skillnad från mig

Nina sa...

Jag tar gärna en utmaning! Du har inte en chans! Mooohahahaha!:)

Cilla sa...

Nina,just come on girl *moahahahahaHAHA*
Mamma, ja det kan ju ligga något i det...