Dagens låt:

onsdag 3 juni 2009

Triathlon

I regnet och rusket igår kämpade en hel skola med mini triathlon, nämligen husets flickors skola…

Jag, mannen och lillprins bus fanns med på plats för att se till att husets fana hölls högt. Sessan klarade prövningen med glans, trots att hon bara för några veckor sedan lärde sig cykla på riktigt. Sista löpsträckan galopperade hon som en häst :o)

Kloker valde att ställa upp i ”Utmanarloppet”, det där elever från högstadiet får utmana lärarna på skolan, eller tja, åtminstone vissa lärare. Jag frågade fröken Johanna om det var ett frivilligt uppdrag för lärarna eller om de blev framröstade av eleverna. Men det var ingen av dessa metoder, nej då, Johanna förklarade att någon pappskalle till lärare sagt att om nu eleverna MÅSTE delta, då borde väl lärarna också göra det. Vem pappskallen var?

…Johanna :o)

Där stod hon huttrandes i baddräkt vid startlinjen med hurtiga små tofsar i håret och gjorde mer än rätt för sig. Som vanligt iklädd ett stort leende!

En av lärarna flög rätt över styret i första kurvan och skrapade upp bröstkorgen och armbågen, men var lika snabbt uppe på cykeln igen. Själv hade jag orsakat en mindre jordbävning vid en liknande händelse, gråtit floder och krävt att få blivit buren till bilen (ja, det fanns tillräckligt med starka karlar där för att fixa det) och sen hade familjen fått tagit hand om mig och tyckt synd om mig i veckor framöver.

Men denna lärare han kom 2:a och inte ett ord om att det gjorde ont någonstans eller att någon borde tycka synd om honom (men det gjorde jag ändå… i smyg…)

Vann gjorde Johan i Klokers klass, som hade typ 40 graders feber när jag träffade honom sist. Inte kunde man väl då tro att det fanns en sån superatlet där inne, men nu blev det bevisat. Skulle behöva lite fler atleter i familjen… (en liten hint till Kloker, tror han är ledig också…).

Kloker gjorde att mycket bra lopp, men fick problem i uppförsbackarna på cykeln som hade taggiga trampor. Hon valde nämligen att hoppa skorna efter simningen, ett val hon antagligen inte kommer göra nästa år… Men kämparanda det har hon och trots att hon låg långt efter när cyklingen var avklarad så genomförde hon ändå hela loppet. BRA jobbat och stolthets fanan går i topp i familjen!!!

Butter var också med och tittade på slutet och jag kan lova att om han genomfört loppet så hade väldigt många fler flickor sprungit också med halvhyfsade resultat… Ni vet det där med en morot på ett metspö framför åsnan, Butter hade nog haft en liknande effekt :o)

Tja, det var en underhållande stund där nere och jag ser fram emot nästa års event. Fnular bara på vad Johanna ska lova att lärarna gör då. Kanske kan man muta Richard att köra en ”dare you”… det är lugnt, har ett år på mig att komma på lite bra idéer…

Om jag ska vara med? Njae.. fast jag är skitbra på triathlon… i smyg :o)
Dagens låt tillägnas fröken Johanna, ni behöver bara byta ut ordet "dancing" i refrängen till orden" biking, swimming, running" istället... Michael Sembello; She's a maniac http://www.youtube.com/watch?v=bsJukf6_B4s

Inga kommentarer: