Dagens låt:

lördag 6 juni 2009

Släpigt...

Idag är jag TRÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖT!!!

Mannen jobbar dessutom helg och småbuset är lika pigga som vanligt. Sessan ska ha kompisbesök hela dan och vädergudarna har lovat uppehåll, så husarbetet måste fortskrida… Sitter här och fnular på hur jag ska få ihop det hela på ett bra sätt. Det vore ju himla smidigt om man kunde klona sig själv ibland… Det löser sig säkert!

Såg den underbara filmen om Benjamin Button igår. Så vacker och så sorglig på sätt och vis. Satt här och snyftade och snorade och lät mig beröras. Ja, det är verkligen så som filmen säger: You never know what’s coming to you! Återigen det där underbara oförutsägbara livet :)

Den påminde en del om Forrest Gump, en film som jag också tycker är underbar… Men herr Brad Pitt växer verkligen som skådis för varje år som går. Från slaskig flickidol till en fantastiskt bra rolltolkare med många bra och djupa filmer bakom sig exempelvis Höstlegender och Där floden flyter fram. Men han var ju klockren i Burn after reading också :)

Har just för studen en sessa som håller på att välja kläder själv, en filosof som vill ha frukost och en lillprins som har gjort en rutchkana av kuddarna i soffan. Utöver det har jag 3 sovande tonåringar…

Med andra ord, dags att ta tag i livet!

Rockar loss dagen med lite Eye of the Tiger http://www.youtube.com/watch?v=cf45I1ZI__w

Inga kommentarer: