Dagens låt:

tisdag 9 juni 2009

Taxi och tältning

Gårdagen bestod mest av att leka taxi. Först skjutsade jag mannen och Kloker till startpunkten av klassens vandring. Efter det hämtade jag sessan och senare åkte jag och köpte mer färg till huset. Vid 16 tiden åkte jag till Klokers klass tältplats, mitt ute i totahejti där det fanns en uppbyggd miniatyr by och där det rådde myggmecka, och lämnade av diverse packning. Våra hundar hade fått gå med på vandringen och var nu så där lagom trötta men njöt ändå för fulla drag. De hade nog mer än gärna stannat kvar över natten. Något som jag däremot INTE hade gjort. Har aldrig förstått tjusningen med tält och husvagn. Bara tanken på att knöka ihop familjen i dylikt , trångt, primitivt och eländigt och sen kalla det för SEMESTER, nej, DET finns bara inte i min värld!!! Lyxiga hotell med alla bekvämligheter, DET är min melodi det :) Däremot njuter jag mer än gärna av naturen, men för den sakens skull behöver man ju inte sova i den... Men här kommer lite bilder från gårdagens boplats för vissa:


Jag tog en promenad med den bajsätande blivande ledarhunden och efter det fick han bada. När jag senare borstade av honom kunde man konstatera att han fäller ”lite”…
Dagens låt: Galenskaparna; Man ska ha husvagn... http://www.youtube.com/watch?v=Rgra6ylv2Ek

8 kommentarer:

Nina sa...

HA HA! Du och jag är verkligen stöpta i samma form! Kan inte tänka mig ett värre straff än en husvagnssemester... Nej, lyxhotell med hotellfrukost och paraplydrinkar ska det va!
Vi kanske får åka på lyxresa tillsammans du och jag en vacker dag. Vem vet?
KRAM NINA

Cilla sa...

Jajjemensan och då lär vi ju vara rörande överens om hur det ska vara eller hur!!! Ju lyxigare desto bättre :)

Pappa KJ sa...

Om du skulle ändra dig om det friska tältlivet så har vi ett 4-mans kupoltält med regnskydd o förtält att låna ut.Det har varit i Danmark, Skåne, Blekinge m.fl ställen o fungerat fint.Du är ju i alla fall dotter till en norrländsk viking.
Tack för en fin låt.
KRAM tillEr alla

Cilla sa...

Shit, nu blev det genetiskt arv att leva upp till också... Räknas det om man slår upp tältet i ett hotellrum???

Pappa KJ sa...

Inte en chans.Närmaste acceptala gräns är i någon grannes trädgård.Egen gäller inte.

Cilla sa...

Grannens garage???

Pappa KJ sa...

Gränsen är spikad.Lägg av......¤

Cilla sa...

Skit oxå... :(