Dagens låt:

fredag 26 juni 2009

Snart slut på eländet!

Kämpar på med hemtentan *pust, suck och stön* Inte är det roligt i vart fall, inte ens inspirerande, bara jäkligt motigt!!! Har i vart fall kommit en bra bit på väg och den lär vara klar tills på söndag för då bär det av till Göteborg. Mamsen och hennes man kommer hit och tar hand om de fyrfota familjemedlemmarna. Helt rätt tid att komma och bo här med sjön inpå knuten för prognosen är 32 grader varmt och sol på tisdag! Turligt nog ska det ”bara” vara 26 grader i Göteborg men molnigt. Perfekt Lisebergsväder med andra ord.

Sorgligt nog måste jag meddela att en av våra högt värderade familjemedlemmar har lämnat oss och gått över till andra sidan…

… nämligen vår gamle, in i det sista kämpandes, tvättmaskin. Även om vi saknar honom så är han redan ersatt av en ny, som förhoppningsvis mamsens man kan installera imorgon. Då, om man känner mamsen rätt, så lär tvättberget vara obefintligt när vi kommer hem ifrån Göteborg *ching ching* Så praktiskt det kan lösa sig ibland :o)
Mannen har de senaste dagarna roat sig med att ta med småbuset på diverse små utflykter. Förutom att han själv och småbuset har jättekul, så ger det mamman lite lugn och ro till tentapluggande. Kan visserligen se en million andra saker jag skulle hellre göra med min egentid…

Vi har även fått låna mamsens mans kanot och den används FLITIGT av samtliga tvåfotade medlemmar av familjen.

Just nu är det fotboll på tv:n, något som jag är mindre road av (även om det också är mer intressant än svensk språkhistoria) så jag ska nog ta och fnula runt lite bland blommorna och släppa tenta eländet för idag.
Tänkte lägga in lite fina bilder från utflykterna och paddlingen men Blogger vill inte vara med och leka, så det får bli en annan gång :( (Nu funkade det!!! :o) )

Dagens låt: Rytmen av ett regn ; Millas mirakel http://www.youtube.com/watch?v=LhuVH7f6beY

1 kommentar:

Nina sa...

Beklagar sorgen... Må han vila i frid! Jag brukar annars säga till MIN man att en vacker dag kommer han att hitta mig istället för tvätten hängande över torkställningen - dödsorsak - uttråkning. Det samma gäller dammsugaren!
Du fixar tentan - I know that!
KRAM NINA