Dagens låt:

måndag 14 december 2009

Fnuligt värre :)

Söndagen försvann liksom, det var ju IKEA och så var farmor och farfar här och hälsade på. Med sig hade de 3 kg nyfiskad röding som kommer att tillagas idag *mums*!!!

I övrigt är det som vanligt full fart. Har skickat in mitt utkast för handledning och jag kan inte för min värld komma tillfreds med det. Gillar inte alls idén med att skicka in något som är ofärdigt! Puckat, jag VET ju att det inte är klart, så vad är då meningen med att man ska skicka in ett ”utkast” för handledning? Det vore väl bättre att få skicka in ett färdigt och få handledning på det så att slutprodukten höjs, eller? Fattar nada och JA, jag gillar inte att lämna ifrån mig ofärdiga saker! Jag vill att det ska vara färdigt och så bra som möjligt när jag lämnar ifrån mig det. Såg dessutom i efterhand att jag slarvat både här och där i utkastet, fast jag VET ju att det inte kommer att finnas där i den färdiga produkten.

Ja, ja, vad är väl en bal på slottet?!

Är jag ett kontrollfreak? Tja, kanske… har märkt att nu när det är mycket som är inbokat och massor att hålla reda på så vaknar jag mitt i nätterna och ligger och rabblar olika kom ihåg saker. Stress? Kanske det, men jag tror mer att det handlar om att inte tappa kontrollen och missa något. Har en sån där löjlig idé om att allt jag gör ska göras så bra som möjligt. Sen kanske det absolut inte blir bäst bara för det, men jag gjorde i vart fall så gott jag kunde och då behöver jag ju inte gräma mig över det! Framförallt när det kommer till saker som ska ordnas åt barnen eller så, vill absolut inte att de ska känna att jag inte gjorde mitt bästa. Knepisch… kanske ska ta och psykoterapia lite och fnula över vad det beror på… man måste väl inte ha överdriven superkontroll jämt heller? Hmm…
Har ju dessutom börjat tokstäda här hemma och hålla ordning som aldrig förr… Hjälp var är detta på väg?! :)

På tiden skulle min mamma visserligen säga och hon skulle nog förklara det med att jag äntligen blivit vuxen, 40 snart och allt. Men, är detta det som det innebär att fylla 40 så stannar jag tack och bock gärna kvar på 30 talet! Jag har nån förväntan på att 40 ska vara mer ”laidback” om ni förstår vad jag menar. Mer trygg i sig själv, ta saker som de kommer och inte bry sig i vad andra tycker. ”Du är redan där” tycker min man, men är jag det egentligen undrar jag?! Kanske blir jag aldrig vuxen utan bara får korta ”glimps” av eländet? Ibland känns det så där ”undrar om nån kommer på mig snart”, att man inte alls känner sig så gammal som man är, utan har tankar och känslor som inte alls borde stämma överens med åldern. Känner ni så eller är det bara jag?
Fast vem sjutton bestämmer hur man ”är sin ålder” och varför ska man ”vara sin ålder”? Redan när vi föds jämförs vi emot vår ålder och hur man borde vara. Räcker inte det med barnåren, kan man inte hoppa denna jämförelse från det man blir myndig. Man är ju faktiskt myndig då och har rätten på sin sida, rätten att bestämma över sig själv.

Heureka! Bestämmer härmed att JAG har rätt att INTE vara min ålder – så det så!!!

Dagens låt: Alphaville; Forever young http://www.youtube.com/watch?v=n7CuJ8cR9sg

4 kommentarer:

Lev Livet Lett Lokki sa...

En kvinne med humor OG som stiller spørsmål om livets mange veier!, det er flotte folk det!
Dette var en herlig blogg!
Deg må jeg følge *)
Liker bloggen til Mr Aussie også, han er helt konge!
Ønsker deg en herlig uke!
Klem Lokki

mamma Ann sa...

Ja kan halla med om allt. Ser du att jag kan lasa bloggen

Cilla sa...

Hej hopp vad glad jag blir av en härlig norsk kommentar i min blogg!En "first" - VÄLKOMMEN och du är hjärtligt välkommen att följa min blogg! Mr Aussie har legat lite på latsidan sen han blev attackerad av en Amstaff, men han är snart i skrivartagen igen :)

Till kära lilla masen som för närvarande befinner sig i Mexico så säger jag; KUL att du följer med trots att du befinner dig på typ andra sidan jordklotet! Kanske kan du hitta någon Mexikan som vill följa min blogg också? Kan tyvärr inte mycket spanska, bara "cohones" eller nåt sånt, betyder testiklar tror jag, kan leda till viss språkförbistring, men jag ser det som en utmaning! Lovar att lära mig ett nytt spanskt ord per blogginlägg om du fixar mig en Mexikansk prenumerant :) Om jag väljer rätt ord så kan jag få ihop ett helt litet inlägg på spanska om ett år eller så... fast det är klart, det kanske blir ett roligare inlägg om jag väljer ord på måfå?! Tål att tänka på... Ta hem lite sol till mig!

Kramen på er alla Svenskar som Norskar och Mexikanare! / Cilla

Lev Livet Lett Lokki sa...

Tusen takk fro hyggelige ord hos meg!!!
Du er som et friskt pust!
Og de varmeste god-bedring-klemmer til Mr Aussie, uff og uff da!
Og så over til språket, du svensk er i mine ører fantastisk melodisk, det er som en vakker fuglesang!
Jeg har hørt en svensk hundetrener si "duktig (det var nok ikke riktig skrevet...) vovve", og hva tror du jeg sier til gogutten eller junior, joda duktig vovve!! Junior er en av hans mange kallenavn og Mr tittelen fikk han faktisk igår etter inspirasjon fra din Mr Aussie *) *)
Ønsker deg en nydelig dag og hils Mr Aussie!
Klem fra Lokki!