Dagens låt:

fredag 4 december 2009

Full fart och Herman?!

Kylan håller i sig och nu på morgonen snöade det här :) *yippie*

Full fart har det varit i huset dessa dagar och massor av andra inbokade saker har dykt upp. Till exempel ska Filosofen operera bort sina halsmandlar den 15:e. Tack och bock för framförhållningen *ironi* Dessutom bifogades blodtagningsremisser som skulle utföras av vårdcentralen och de blev lika glada för den fantastiska framförhållningen – NOT! De är ju överbokade tusen gånger om med influensavaccinering 2 för riskgrupperna. Våra småpojkar får den andra dosen på måndag.

Det tråkiga med att opereras så nära inpå jul är ju att både Filosofen och en av oss föräldrar missar julavslutningar och annat som är inbokat då och det är ju liksom viktigt för till exempel sessan att vi finns där på hennes första jul skolavslutning i kyrkan. Men, men, det är bara att gilla läget och ta det som det kommer.

Drabbades av någon form av städbug igår och härjade runt i köket som en hypad pudel på rullskridskor. Snyggt blev det så jag hoppas att jag ska drabbas av samma smitta igen snart och att det smittar av sig på husets övriga medborgare :) *håller alla fingrar, tår och hårrötter*

I helgen ska här bakas bullar, både ”vanliga” och lussekatter, på tiden liksom. Den första lådan rullrån är redan slut (pik till mormor) och jag har lovat ett av mina intervju offer till veckan hembakta bullar när jag kommer dit. Bäst att hålla vad man lovar!
På onsdag flyttar Mr Poop. Först ska han bo hos Jenny några dagar och sedan ska han vidare till sitt nya hem. Himla trevlig hund är det i vart fall och visst känns det lite i hjärtat, men han kommer få det bra dit han kommer och han kommer att bli en GULD kompis till någon, det är då ett som är säkert. Lite skönt ska det ändå bli att ha ”bara” 2 stora hundar, de tar plats, det kan inte annat än konstateras… Dessutom fäller Labradorer liksom bara rakt ner och det ligger som en svart matta över hela huset under fällning. Våra andra 2 hundar fäller ”underludd” vilket blir tussar i hörnen, mycket bättre! Ja, ja, jag kommer att sakna honom, jag vet!

Idag på förmiddagen skulle den gamla granntanten komma hit med en ”Herman”, någon typ av surdeg som har vandrat runt i år och dar. Funkar tydligen lite som ett kedjebrev, man får en degklick som man sedan ”odlar” upp i några dagar och sen delar upp och lämnar vidare, förutom den del som man ska behålla och tillaga. Hade liksom inte hjärta att säga nej, men det finns bara ett ställe som den degklumpen kommer att hamna på och det är i soptunnan. Har ingen som helst tanke på att tillaga något som vandrat runt i år och dar hos gud vet vem och som är en egen bakteriekultur *bläk i kvadrat* Varför skulle man och VEM har hittat på denna idiot idé???!!! Men jag kommer absolut att använda mig av en vit lögn och förmedla att det var jättegott…
Dagens låt: Robbie Williams; Feel http://www.youtube.com/watch?v=zr2BOgbk9RI

2 kommentarer:

Nina sa...

Är du säker på att "gamla granntanten" inte läser din blogg? Kom inte till mig med nåt kedjebak vad du än gör!:)
KRAM

Cilla sa...

Hoppas inte det och jag kan garantera att du inte blir drabbad, för Herman ligger redan och sussar sött i soptunnan :)