Dagens låt:

tisdag 15 december 2009

Underbara föbannade snö!

Här har man tjatat om snö och längtat och jublat över minsta lilla millimeter!

Jag jublar inte längre…

Snöhelv--!!!
Det har snöat sen i natt och det är inga måttliga mängder. Vi hade lucia på dagis i morse vid den okristliga tiden 07.15. Ingen höjdare att modda sig ner för vår 3 km långa vansinnesbacke då inte. Sen skulle vi ju upp för eländet igen. Sen snöade det på och vid 13 tiden skulle jag ner för backeländet igen för att hämta sessan i skolan. Körde fast redan utanför vår garageinfart och fick åka fram och tillbaks på stället länge och väl innan jag kom någonstans. Mötte ”Störst går först” bussen mitt i backen som envisades med att hålla sig i mitten, så diket var väldigt nära för min del. IDIOT yrkeschaufförer!!!

Upp för backen igen moddigt och slirigt och kom till slut knappt in på garageinfarten. *pust och suck*

Varslade på i skolan att om vi inte får plogat innan morgondagen så blir sessiluringen hemma, för jag ger mig inte ut i detta vansinne igen.

Här där vi bor har vi prio 7 på plogningen och det innebär att det ska vara snöröjt senast 12 timmar efter det att det har SLUTAT snöa. Ja men grattis, om det snöar i tre dagar då, får vi plogning på 4:e dagen då eller? Ja och så här i början på säsongen så tar det ju snöröjarna oändligt lång tid att damma av sina maskiner.

Ja, ja barnen är i vart fall superlyckliga och hundarna likaså. Katterna håller helt och fullt med mig för dagen. Kunde de så skulle de rabbla mantrat ”snöhelv--!!!” hela dagen.

Men just nu, när jag sitter här i värmen framför brasan och julbelysningen är på i skymningen och snön vräker ner utanför fönstret så kan jag ju inte annat än att tycka att det är himla mysigt… Det blir nog lite sconesbak ikväll och lite te och levande ljus. För så är det ju faktiskt att det blir nåt så där härligt magiskt tyst över landskapet när snön kommer och allt blir till Landet Narnia för ett tag.
Ja, det är upp och ner hela tiden, men det är nog så som man lever livet bäst, för om man inte fixar dalarna så kan man ju inte njuta av höjderna heller. Livet är härligt eller hur?!

Dagens låt: Dean Martin ; Let it snow, let it snow, let it snow http://www.youtube.com/watch?v=mN7LW0Y00kE

2 kommentarer:

Lev Livet Lett Lokki sa...

Oioioi for en dag du har hatt, men alikevel runder du av med et SMIL *)
For mye av det gode er for mye av det gode, sann akkurat passe er greit, men det er jo litt vanskelig når det gjelder snø da...
En får nyte det rene og vakre!
Herlig at Mr Aussiess is back!!
Med ønsker om en nydelig kveld ❥
Klem Lokki

Cilla sa...

Ja, Lokki, det är sant som det var sagt. Idag är jag bättre överens med snön :)